Summi1
Summit2

Ipsos: Marketinški pokazatelji uspeha za kečape i majoneze

Sosovi i dresinzi

inFokus

13.11.2019

Kategorija kečapa je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. U kategoriji majoneza se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da imaju trend rasta 

Autor: Aleksandra Jovanović, Ipsos

project manager

aleksandra.jovanović@ipsos.com

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha kategorija kečapa i majoneza, kao i brendova unutar tih kategorija, a podaci se mogu analizirati u vidu demografije, životnog stila potrošača, kao i njihovih kupovnih navika.
Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika, a BRANDpuls istraživanje vam pruža brz pregled kategorije, stanje brenda, analizu ciljne grupe na svim nivoima, kao i uvid u trendove. Podaci korišćeni u analizi koja sledi su prikupljeni u prvoj polovini 2019. godine na teritoriji Srbije.

KEČAP
Veličina kategorije
Kečap u Srbiji koristi makar i povremeno čak 80% populacije od 15 do 64 godine. Kategorija je poprilično stabilna i nema velikih promena u poslednjih pet godina. Na našem tržištu su u ponudi većinom kečapi domaćih proizvođača, a najčešći su kečapi blagog, ljutog ili pica ukusa.
Lojalnost
Trećina populacije je lojalna nekom brendu u kategoriji, dok je trećina populacije lojalna brendu Polimark. Polimark je inače najjači brend u kategoriji, a blag ukus kečapa je najtraženiji. Lojalni potrošači kečapa (barem dva puta nedeljno) jesu češće:

  • muškarci
  • od 30 do 39 godina
  • samci
  • srednje - niža primanja

Profil i veličina heavy korisnika
Među potrošačima je oko 30% heavy korisnika, i nešto manje medium korisnika (27%), dok je udeo light korisnika najmanji sa oko 20% potrošača.

MAJONEZ

Veličina kategorije
Gotovo osam od 10 stanovnika Srbije, starosti od 15 do 64 godine, makar i povremeno, koristi kategoriju majoneza. U kategoriji se primećuju blage oscilacije, ali, generalno, možemo reći da majonezi imaju trend rasta. U poslednjih nekoliko godina, raste i potkategorija laganijih, posnih ili light majoneza.
Takođe se primećuje i blaga tendencija rasta heavy i medium konzumenata.

Profil
Kada su u pitanju bazična socio-demografska obeležja korisnika čitave kategorije, može se konstatovati da ne postoje značajna odstupanja u odnosu na total populaciju.
Razlike u socio-demografskim karakteristikama konzumenata dve potkategorije proizvoda su vidljive. Među konzumentima laganih/posnih majoneza ima nešto više osoba starije generacije, nižeg, ali i višeg obrazovanja, nezaposlenih, kao i onih nižeg ekonomskog statusa.
Važnost marke
Važnost robne marke pri izboru proizvoda u ovoj kategorij se čini prilično važnim faktorom pri donošenju odluke, naročito među ženama i zrelijim generacijama potrošača.
Stavovi o kategoriji
Klasične majonze bez dodataka najradije bira 70% korisnika kategorije, dok polovina kaže da je pri kupovini kategorije ukus bitniji od cene. Takođe, polovini ciljne grupe je praktično pakovanje majoneza veoma bitan faktor pri odabiru proizvoda.