Summi1
Summit2

Grupa Podravka izvestila o rastu prihoda i neto dobiti - najveći rast u segmentima Kulinarstvo i Mesni proizvodi, jela i namazi

POSLOVANJE

Region

28.07.2020

Grupa Podravka je uprkos brojnim negativnim uticajima bolesti COVID-19 uspela da sačuva i nastavi sa pozitivnim trendovima poslovanja.

Nadzorni odbor Podravke d.d. na svojoj sednici potvrdio je nerevidirane rezultate poslovanja Grupe Podravka za prvo polugodište 2020. godine i izrazio veliko zadovoljstvo i podršku svim naporima koji su učinjeni kako bi kompanija i u ovim otežanim uslovima poslovanja prouzrokovanim uticajem bolesti COVID-19 nastavila sa ostvarivanjem pozitivnih pokazatelja na gotovo svim nivoima poslovanja.

Grupa Podravka predstavila je rezultata poslovanja za prvu polovinu 2020. godine:

- Prihodi od prodaje porasli su za 105,8 miliona kuna, odnosno 5%
- Ostvarena je neto dobit u iznosu od 161,6 miliona kuna, što predstavlja rast od 15,4% u odnosu na godinu ranije
- Sopstveni brendovi ostvarili su rast prihoda od prodaje u iznosu od 118,6 miliona kuna
- Ostvaren je rast u oba segmenta poslovanja - Prehrana i Farmacija

„Uprkos brojnim negativnim uticajima na ukupnu ekonomiju uzrokovaniim bolešću COVID-19, uspeli smo brzom transformacijom poslovanja da odgovorimo na razne izazove i ostvariti rezultate na koje svi zajedno moramo biti ponosni. Razdoblje koje je pred nama biće vrlo zahtevno i izazovno, međutim verujemo kako ćemo uprkos tome nastaviti sa pozitivnim razvojem našeg poslovanja,“ naglasio je Marin Pucar, predsednik Uprave Podravke prilikom objave rezultata poslovanja.

Segment Prehrane ostvario je 1.755 miliona kuna prihoda od prodaje, što predstavlja povećanje od 70,7 miliona kuna u odnosu na prethodnu godinu. U okviru navedenog segmenta gotovo svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje, te je ostvaren rast sopstvenih brendova za 6,2%.

Najveći rast u iznosu od 45,2 milouna kuna ostvaren je kod poslovnog programa Kulinarstvo i kod poslovnog programa Mesni proizvodi, jela i namazi u iznosu od 21,6 miliona kuna. Kod poslovnog programa Riba zabeležen je rast prihoda od prodaje u iznosu od 14 miliona kuna, kod poslovnog programa Dečja hrana, poslastice i snek 12,1 milion kuna, dok je poslovni program Podravka hrana ostvario rast za 6,9 miliona kuna u odnosu na uporedno razdoblje godinu ranije.

Poslovni program Žito i Lagris zadržao je prihode od prodaje na nivou prošle godine, najvećim delom zbog negativnog uticaja kretanja prihoda u kategoriji svežih pekarskih proizvoda, primarno na tržištu Slovenije i Italije, objašnjavaju u kompaniji.

Kada je reč o ostvarenju prihoda od prodaje Grupe Podravka po regijama, najveći rast u iznosu od 68,5 miliona kuna zabeležen je u Adria regiji, potom u regiji Centralna Evropa u iznosu od 30,4 miliona kuna, zatim regiji Istočna Evropa u iznosu od 5,6 miliona kuna, dok je regija Zapadna Evropa i prekookeanske zemlje ostvarila 3,6 miliona kuna rasta prihoda od prodaje u odnosu na godinu ranije.

Grupa Podravka je uprkos brojnim negativnim uticajima bolesti COVID-19 na poslovanje (rast cena sirovina i ambalaže, rast cena usluga prevoza i otežani uslovi isporuke proizvoda, uticaj valutnih razlika, izraženija kompleksnost poslovanja u gastro segmentu i sl.) uspela da sačuva i nastavi sa pozitivnim trendovima poslovanja u odnosu na prethodno uporedno razdoblje, što još jednom potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbom poslovanja i u ovakvim nepredviđenim, vanrednim situacijama, poručili su iz kompanije prilikom predstavljanja rezultata.

Izvor: InStore