Za Direct PERSPECTIVE svoj stav iznosi Lovro Vučković, izvršni direktor marketinga u Tehnomaniji.

Foto: Lovro Vučković, izvršni direktor marketinga, Tehnomanija
Kako će iz vaše perspektive izgledati poslovanje u postcovid periodu?
Poznato je da je Covid 19 uticao na kompanije kako u svetu, tako i u Srbiji. Zbog toga, mišljenja sam da sada ništa neće biti isto u našoj zajednici. Situacija u kojoj smo se našli, dovela je do stvaranja ,,nove realnosti”. U skladu sa njom, napravili smo dalje planove poslovanja i spremni smo za njihovu realizaciju. U tome će nam sigurno pomoći i primena naučenog iz prethodnog perioda, kao i usvajanje lekcija koje je to razdoblje donelo. Važno je da iz ovoga što nam se dogodilo, izvučemo najbolje i pre svega unapredimo sebe. Naravno, za dobrobit svih, bitno je da kolektivno nastavimo i sa preventivnim merama, kako bismo uspešno uticali na prevenciju protiv virusa.
Koji izazov percipirate kao najveći za vašu industriju?
Nedaća poput pandemije uticala je na svaku granu industije, tako i na našu. Pored brojnih logističkih izazova, snabdevanja artiklima koje smo uspešno prevazilazili, tu je i najvažniji zadatak za svaku kompaniju – osigurati zdravlje zaposlenih. Iako je došlo do popuštanja mera, neka pravila je neophodno poštovati i ubuduće. Mi kao odgovorna kompanija, trudimo se da damo primer ostalima, te će kod nas preventivne mere ostati,,na snazi” sve dok situacija skroz ne bude izvesna u korist zdravlja.
U kojoj meri će životni stil i navike potrošača biti promenjeni?
Može se reći da je kriza izazvana virusom dosta uticala na navike potrošača. Činjenicu potvrđuje podatak da su kupci češće birali kupovinu putem online prodavnice, nego tradicionalno u radnjama. Pored pandemije, ono što je uticalo na takvu odluku potrošača je i pokretanje moderne funkcije virtuelnog prodavca na sajtu. Odluku o startovanju funkcije doneli smo upravo za vreme pandemije kako bi zaštitili zdravlje ali i ubrzali efikasnost procesa. Rezultat svega je povećanje online prodaje i podjednaka zastupljenost ovog načina kupovine među različitim generacijama. S obzirom na to, sigurno je da će trend rasta online kupovine nastaviti da bude aktuelan i u narednom periodu i da će veći deo potrošača ,,ostati veran” online kupovini upravo zbog brzine, jednostavnosti ali i segmenta bezbednosti koji ovakva kupovina nudi.
Šta će biti fokus CSR aktivnosti vaše kompanije?
Tehnomanija, ima već izgrađenu praksu kada su u pitanju CSR aktivnosti. Tome najbolje svedoči naša odluka da budemo solidarni i da uvek pružimo pomoć tamo gde je najpotrebnija. U proteklom periodu pružili smo podršku medicinskim ustanovama i osoblju širom Srbije, kroz donacije uređaja u vrednosti preko 1.000.000 dinara. Tehnomanija se na ovome neće zaustaviti. Dakle i u narednom periodu u našem planu su mnogobrojne donacije, kako bismo i na taj način što pozitivnije uticali na okolinu.
Koji od elemenata digitalne transformacije će biti ključan za vaše poslovanje na dalje?
Svedoci smo činjenice da su kompanije, kako bi opstale, morale biti spremne na brzo i adekvatno reagovanje kao i na prilagođavanje. Bilo je neophodno delovati u datom momentu, a usput se prilagođavati uslovima koje diktira pandemija. Upravo je takva situacija ubrzala proces digitalizacije, tako da smo mi u Tehnomaniji pokrenuli digitalnu transformaciju, formirali projektni tim i započeli veoma značajan projekat. Cilj ovog strateški važnog projekta je implementacija platforme za razvoj kroz digitalizaciju svih procesa u kompaniji, kako bismo našim kupcima i zaposlenima obezbedili najbolje iskustvo. Na ovaj način Tehnomanija će biti u prilici da ostvari unapređenje, automatizaciju poslovnih procesa i postprodajne usluge kako bi obezbedila veće zadovoljstvo kupaca.
O istraživanju
Direct PERSPECTIVE je istraživanje o poslovanju u postcovid periodu koji je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima. U istraživanju koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C- level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.
