Za Direct PERSPECTIVE svoj stav iznosi André Rinnensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija.

Foto: André Rinnensland, generalni direktor, METRO Cash & Carry Srbija
Kako će iz vaše perspektive izgledati poslovanje u postcovid periodu?
Verujem da će pouzdanost i dalje biti fokus svih aspekata poslovnog procesa. U veleprodaji to znači da će prioritet podjednako biti na nastavku i održavanju usluga i kvaliteta asortimana i njihovoj dostupnosti. Za METRO Srbija to znači neprestano negovanje dugoročnih partnerstava sa našim kupcima i poslovnim partnerima, kroz pružanje adekvatne i neophodne podrške.
Koji izazov percipirate kao najveći za vašu industriju?
U našoj oblasti trenutno najbitniji zadatak ostaje adaptacija na promene koje su i dalje veoma dinamične i bez jasne naznake u kojem pravcu će se kratkoročno odvijati. Ono što je za sada jasno jeste da će dodatne, inovativne, usluge biti poželjniji vid adaptacije u poređenju sa uobičajenim praksama isticanja u odnosu na konkurenciju, kroz cenovne politike ili asortimanske ponude. U tom smislu, jedan od najvažnijih sledećih koraka za METRO biće i bliskost sa HoReCa kupcima, koji su najviše pogođeni COVID-19 pandemijom. Cilj je da ustanovimo na koje konkretne načine možemo da ih podržimo i pomognemo im u oporavku i optimizaciji njihovog poslovanja.
U kojoj meri će životni stil i navike potrošača biti promenjeni?
Navike potrošača su se već izmenile tokom prethodnih nekoliko meseci, a HoReCa sektor je te promene najdirektnije osetio. Recimo, kako za sada izgleda, ljudi će i dalje manje jesti van kuće, dok će trend pripreme obroka u kućnim uslovima biti u porastu. Ipak, puno je nepoznanica i za sve nas je ovo period učenja.
Šta će uticati na odluku potrošača da izabere određeni brend?
Verujem da će standardi kvaliteta i bezbednosti ostati primarni faktori u izboru određenih brendova. Sada će se taj fokus možda i povećati, jer su potrošači veoma oprezni kada su izvori njihovog snabdevanja u pitanju, pa će sledljivost biti još jedan aspekt u odlučivanju, pored standarda kvaliteta i bezbednosti. Sve više ljudi želi da zna odakle dolaze proizvodi i namirnice koje upotrebljavaju u svakodnevnom životu.
Šta će biti fokus CSR aktivnosti?
METRO planira da utemelji svoje CSR aktivnosti u principima održivosti. Oni predstavljaju široko polje tema za veleprodajnu industriju, ali mi želimo da skrenemo pažnju i pokrenemo aktivnosti u oblastima: otpada hrane i tzv. zero-kilometre pristupa, koji se fokusira na angažovanje lokalnih dobavljača; edukacije i treninga malih, lokalnih, proizvođača, kako bi unapredili svoju ponudu, posebno u domenu neophodnih standarda kvaliteta i bezbednosti i samim tim postali konkuretniji na širem tržištu.
Koji od elemenata digitalne transformacije će biti ključan za vaše poslovanje na dalje?
Za sada je METRO Srbija fokusiran na unapređivanje naše online platforme za naručivanje i dostavu, tako da bude omogućena svima, a ne samo profesionalnim kupcima, što je bio slučaj doskoro. Već smo pokrenuli prvu fazu naručivanja i dostave za fizička lica, a koja pokriva delove grada blizu naše radnje u Zemunu. Online kupovina i dostava robe svakako predstavljaju aspekte poslovanja koji će imati veliki značaj za razvoj biznisa, kratkoročno i dugoročno.
O istraživanju
Direct PERSPECTIVE je istraživanje o poslovanju u postcovid periodu koji je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima. U istraživanju koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C- level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.
