Pravo na korišćenje žiga „Čuvarkuća“, u okviru projekta Privredne komore Srbije (PKS) „Stvarano u Srbiji“, kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla, dobilo je 75 proizvoda. „Čuvarkuću“ je dobilo - 19 proizvoda „Ukusi moga kraja“ kompanije Mercator-S, 15 Nectarovih, 14 Mlekare Šabac, 10 kompanije Vital, šest proizvoda kompanije Esensa, pet firme Vrtlari, četiri Mlekare Granice, kao i Zanatsko lager pivo „Mala barka“ i Voćna rakija od šljive, proizvođača SIL 3, Žitište.

Odluku je, na prvoj sednici, doneo Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“ u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.
Već od sledeće sedmice žig "Čuvarkuća" može se očekivati na ovim prvim proizvodima koji su dobili pravo da ga koriste, a još dodatnih 150 čeka odluke tehničke komisije i Saveta. Očekujemo da će već početkom jeseni oko 250 domaćih proizvoda nositi ovu oznaku, istakao je Mihailo Vesović, predsednik Saveta i direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.
Čuvarkuća je garant proizvođačima i potrošačima i dokaz da je više od 80 odsto vrednosti proizvoda stvoreno u Srbiji. Na ovaj način podižemo ukupnu snagu privrede, dajemo podsticaj ne samo velikim, nego i malim preduzećima koja su u dobavljačkom lancu, ali i izlaze samostalno na tržište. Sa Čuvarkućom domaći brend biće ojačan i dodatno istaknut, rekao je Vesović.
Projekat „Stvarano u Srbiji“ i žig „Čuvarkuća“ imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače i unaprede svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Ovaj strateški projekat usmeren je na jačanje ekonomije Srbije, povećanje zaposlenosti i investicija, unapređenja konkurentnosti i imidža domaćih kompanija, kao i spoljnotrgovinskog bilansa.
Predstavnici kompanija, čiji su proizvodi među prvima nosioci prava na kolektivni žig, ne kriju zadovoljstvo i ističu da će „Čuvarkuća“ biti potvrda da Srbija ima vrhunske proizvode koji su rame uz rame sa inostranom konkurencijom.
Kompanija Mercator-S je, kao nacionalni trgovinski lanac koji čak 97 odsto vrednosti robe nabavlja u Srbiji, posvećena pružanju podrške malim domaćim proizvođačima i plasmanu srpskih proizvoda izuzetnog kvaliteta. Ponosni smo na to što su baš "Ukusi moga kraja", kao autentičan srpski brend, koji je nastao u uspešnoj saradnji naše kompanije i malih proizvođača, osvojili najviše "Čuvarkuća". Već u narednih nekoliko dana naša kuća biće puna Čuvarkuća, jer ćemo u svim našim IDEA prodavnicama, Mercator hipermarketima i Roda marketima širom Srbije postaviti oznake da kupci mogu da prepoznaju proizvode koji su čuvarkuće srpske privrede, izjavila je Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S.
Inicijativa "Stvarano u Srbiji" usklađena je sa naporima i misijom kompanije Nectar da stvorena dodatna vrednost ostane u Srbiji. Upravo zato smo se i prvi prijavili i ponosni smo što smo među prvima i dobili ovaj žig za 15 proizvoda, izjavio je Mihailo Janković, direktor kompanije Nectar.
Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva 100 odsto na domaćem kapitalu, sirovinama, resursima i znanju. Želim da zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi jer verujem da će "Čuvarkuća" zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama, izjavio je Dragan Šašić, generalni direktor Mlekare Šabac.
Projekat „Stvarano u Srbiji“, kao strateški projekat podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, startovao je polovinom juna, a svi privrednici koji proizvode u Srbiji, i imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla, mogu da apliciraju za dobijanje žiga. Pravo korišćenja „Čuvarkuće“ dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.
Izvor i foto: PKS