Izvor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata (supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kiosci i benzinske pumpe. čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je više od četiri hiljade objekata.
Ako bismo kategoriju mlečnih proizvoda posmatrali kao grupu kategorija koju čine: sir, maslac, jogurt (regularni i sa ukusima), kiselo mleko, mleko (sveže, dugotrajno i mleko sa ukusima), pavlake (regularne, slatke, za kuvanje) i mlečni dezerti, primetili bi volumenski pad ove kategorije od 0,5% u periodu jul 2019 - jun 2020, u odnosu na isti period prethodne godine. U istom periodu zabeležen je vrednosni rast od 3,3%.
Sve kategorije i segmenti u ovoj grupi u istom periodu, beleže rast u količinama i vrednosti, osim mleka (usled pada prodaje svežeg mleka) i regularnog jogurta.
Ukoliko posmatramo pojedinačne kategorije, to izgleda ovako: sir raste 10% volumenski i 11% vrednosno; mleko pada 3% volumenski i 1% vrednosno (isključivo zbog pada svežeg mleka - pad od 11% volumenski i 10% vrednosno); pavlake rastu 3% volumenski i 4.5% vrednosno; jogurti rastu 0,5% volumenski i 1,5% vrednosno, maslac raste 3% volumenski i 4% vrednosno i na kraju mlečni dezerti koji rastu 0,5% volumenski i 6% vrednosno, ako poredimo sa istim periodom prethodne godine.
U periodu jul 2019 – jun 2020, volumenski posmatrano mleko čini 45% prodaje, jogurt i kiselo mleko 41%, pavlake 7%, sir 6%, dok ostatak od 1% čine maslac i mlečni dezerti. Vrednosno posmatrano stvari su značajno izmenjene: jogurt i kiselo mleko su 30%, mleko 29%, sirevi 23%, pavlake 14%. Ostatak čine maslac i mlečni dezerti.
Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće mlečnih proizvoda na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od jula 2019. godine do juna 2020. godine. U toku ovog perioda najviše mlečnih proizvoda se prodalo u Beogradu - 30% količinski, a za njim slede severna Srbija sa 28%, istočna Srbija sa 24% i zapadna Srbija sa 18% prodatih količina. Vrednosno posmatrano, 34% prodaje dolazi iz Beograda, dok iz severne Srbije dolazi 29%.
Najviše mlečnih proizvoda, ako posmatramo količinsku prodaju, u ovom periodu, prodato je kroz kanal srednjih i velikih radnji – 43%, potom sledi kanal hiper i supermarketa sa ukupno 31%, zatim male radnje sa 25%. Kiosci i benzinske pumpe imaju minoran značaj sa tek 1%. Ukoliko uključimo vrednosni parametar, slika je za nijansu drugačija. Naime, kanal srednjih i velikih radnji čini 42%, hiper i supermarketi učestvuju sa 36%, male radnje sa 21%, a kiosci i benzinske pumpe 1% vrednosno posmatrano.

Vodeća 3 proizvođača u kategoriji sireva, u periodu od jula 2019. do juna 2020, (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Imlek, Mlekoprodukt, Somboled.
Top 3 proizvođača u kategoriji mleka u periodu od jula 2019. do juna 2020, (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Imlek, Meggle, Somboled.
Top 3 proizvođača u kategoriji jogurta i kiselog mleka, u istom periodu, (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Imlek, Mlekara Granice, Somboled.
Vodeća 3 proizvođača u kategoriji pavlaka (zbirno: slane, slatke i pavlake za kuvanje), u periodu od jula 2019. do juna 2020, (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Imlek, Meggle, Polimark.
Vodeća 3 proizvođača u kategoriji maslaca, u posmatranom periodu, (poređano po abecednom redu), vrednosno posmatrano su: Imlek, Meggle, Somboled.
Top 3 proizvođača vrednosno posmatrano, u kategoriji mlečnih dezerta, u periodu od jula 2019. do juna 2020. su: Ferrero, FrieslandCampina, Zott (poređano po abecednom redu).
O Retail Zoom: Retail Zoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta.. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena… Retail Zoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina. |
Kontakt: Email: office.serbia@retailzoom.net Tel: +381 11 414 63 07 Bulevar Milutina Milankovića 27 11 000 Beograd, Srbija Web: www.retailzoom.net |