Summi1
Summit2

Sosovi i dresinzi: Kečap, majonez, sosovi i dresinzi u skoro svim kuhinjama

RETAILZOOM RETAIL AUDIT: INFORMACIJE O PROMETU NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU SRBIJE

inFokus

27.10.2020

Najvažniji kanal prodaje, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020, i za kečape i za majoneze, je kanal velikih i srednjih radnji – 44% i 43%, dok su najveće količine sosova, u istom periodu,  prodate kroz kanale hiper i supermarketa, čak 49% 

 

 

Izvor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.

Kečap

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće kečapa na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020. godine, dakle proteklih godinu dana.

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 28% prodatih količina, u Beogradu 22%, u zapadnoj Srbiji 18%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 32% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 28%, Beograd 24%, zapad Srbije 19%, a istok 30% prodajne vrednosti.

Najveće količine kečapa su, u ovom periodu, prodate kroz kanal velikih i srednjih radnji 44%, za njima sledi kanal hiper i supermarketa sa 30% prodatih količina, a potom kanal malih radnji sa 26%.

Osnovna segmentacija koju RetailZoom praktikuje za ovu kategoriju je na blagi, ljuti i pica kečap. Ljuti kečap učestvuje sa 13% u prodajnim količinama, a 14% vrednosno, pica kečap 23% količinski i 22% vrednosno, dok blagi beleži 64% kako prodatih količina, tako i 64% prodajne vrednosti.

Vodeći proizvođača u kategoriji kečapa su: Dijamant, MIN Commerce, Polimark, The CraftHeinz Company i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu). Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti.

Majonez

U današnjoj kuhinji skoro svaka kuća poseduje neku vrstu majoneza. Zahvalnost za ovaj kremasti “sos” dugujemo Špancima, koji su ga prvi napravili, ali kasnije su zasluge preuzeli Francuzi, jer su oni ti koji su mu dali ime i popularnost. I danas se u francuskoj kuhinji smatra veoma bitnim sastojkom, te postoje razne varijacije na temu majoneza i dodatnih sastojaka, začina koji mu se dodaju kako bi pratili glavno jelo.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće majoneza na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020. godine, dakle proteklih godinu dana.

U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 28% prodatih količina, u Beogradu 26%, u zapadnoj Srbiji 19%, dok je u regionu istočne Srbije prodato 27% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 28%, Beograd 27%, zapad Srbije 18%, a istok 26% prodajne vrednosti.
Najveće količine majoneza su, u ovom periodu, prodate kroz kanale velikih i srednjih radnji 43%, za njima sledi kanal hiper i supermarketa sa 33% prodatih količina, a potom kanal malih radnji sa 24%.

Ukoliko posmatramo segmentaciju ove kategorije, primećujemo da light i dijetalni majonezi količinski čine 11% kategorije, a 8% vrednosno, dok ostali spadaju u grupu regularnih ili nedijetalnih.

Dodatno, regularni majonezi postoje u raznim varijacijama, sa dodatkom ukusa slanine, čilija, krastavca, luka, a svi oni u okviru regularnih majoneza čine 3% količina i 4% vrednosti. I dalje je “čist” ukus najprodavaniji.
Vodeći proizvođači u kategoriji majoneza su: Dijamant, Nestle, Polimark, Vital i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu). Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti.

Sosovi i dresinzi

Nekada davno, kada nije bilo rashladnih uređaja, spremljeno meso nije moglo dugo da traje, te su se razne vrste sosova koristile kako bi prikrile neprijatan ukus hrane i diskutabilnu svežinu. Danas je njihova namena drugačija i sastavni su deo kulinarstva širom zemlje. Sosovi su tu kako bi doprineli da hrana ima bolji miris, lepši ukus, ali neke vrste imaju i zdravstveno funkcionalna svojstva. Sosove možete konzumirati uz predjelo ili glavno jelo, dobar su dodatak kuvanom, pečenom ili prženom/pohovanom mesu. Ukusni su i uz povrće, a skoro idealni kao podloga za sendvič ili poseban dodatak za kanapee.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće sosova na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od avgusta 2019. do jula 2020. godine, dakle proteklih godinu dana.
U toku posmatranog perioda, na severu Srbije je generisano 30% prodatih količina, u Beogradu 41%, u zapadnoj Srbiji 10% dok je u regionu istočne Srbije prodato 19% količina. Vrednosno posmatrano, sever Srbije nosi 28%, Beograd 46%, zapad Srbije 8%, a istok 17% prodajne vrednosti.

Najveće količine sosova su, u ovom periodu, prodate kroz kanale hiper i supermarketa, čak 49%, za njima sledi kanal velikih i malih radnji sa 37% prodatih količina, a potom kanal malih radnji sa 14%.

Ukoliko posmatramo segmentaciju sosova, čak 24% količina čini tartar sos, dresinsi za salate (poput cezar, jogurt dresinga, blue cheese... itd) učestvuju sa 18%, za njima slede paradajz sosovi sa 17%, čili sosovi učestvuju sa 15%, potom sledi pesto sos sa 6%, dok preostale vrste pojedinačno imaju ispod 2% (pica sos, kari sos, bolonjeze sos, hamburger sos i još desetina različitih varijacija).

Dominantno pakovanje, sa 36% količina, čini doypack ambalaža – popularna kesa sa zatvaračem, za njim slede plastične boce sa 24%, tegla sa 23%, vrećica sa 13%, a preostali oblici pakovanja količinski kumulativno generišu 4% prodatih količina.

Vodećih 5 proizvođača u kategoriji sosova su: Barilla, Dijamant, PemyFamily, Polimark i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki. (po količinskom tržišnom učešću, rangirani po abecednom redu). Ako posmatramo vrednosno tržišno učešće, prikaz je isti.

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u preko dvadeset zemalja sveta.. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena… RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

Kontakt:
Email: sanja.bakalic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net