Summi1
Summit2

Porodica Čuvarkuća ima više od 500 proizvoda

AKTUELNO

Srbija

10.02.2021

Porodica čuvarkuća dobila je 64 nova proizvoda u oblasti prehrambene, prerađivačke i hemijske industrije Srbije, a pravo na žig osvojili su Perutnina Ptuj - Topiko, Mercator S, Crvenka fabrika šećera, Pobeda DOO Predejane, Degustacioni centar Pirot i  Zorka keramika. Time je ukupan broj čuvarkuća prešao brojku od 500, saopšteno je na sednici Saveta u Privrednoj komori Srbije (PKS). 

U oblasti prehrambene industrije, dva ugostitelja sa bogatim iskustvom, Pobeda doo Predejane i Degustacioni centar Pirot, kandidovali su specifične proizvode za žig Čuvarkuća. Dalibor Tošić, vlasnik pirotskog Degustacionog centra čije su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ dobile pravo na žig, ne krije zadovoljstvo što će se ovi tradicionalni proizvodi okititi Čuvarkućom koja će im, kako ističe, omogućiti veći prodor na domaće ali i strano tržište, veću prodaju i proizvodnju.

Jedva smo dočekali akciju koja će da promoviše i podstiče domaće kvalitetne proizvode kao što to rade i mnoge razvijene ekonomije poput Austrije ili Nemačke. Čim smo čuli za Čuvarkuću, odlučili smo da konkurišemo. Nadamo se da će naši proizvodi biti prepoznatljiviji na tržištu, da će se razlikovati i biti dosta ispred konkurencije. Domaća proizvodnja i korišćenje resursa isključivo iz Srbije jeste način da očuvamo i našu zemlju i ekonomiju, ali i da mali proizvođači razvijaju biznis, rekao je Tošić.

Naglašava da su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ tradicionalni, 100 odsto domaći proizvodi koje stvaraju i čiju recepturu čuvaju generacije: U proizvodnji se koristi samo čisto meso: kozje, ovčije, goveđe. Midžorska poludivlja kobasica je kombinacija goveđeg i konjskog mesa. U narednom periodu planiramo da konkurišemo i za sertifikat za organsko meso.

Na listu čuvarkuća upisali su se i novi proizvodi kompanije Pobede Predejane - ljuti i blagi ajvar. Očekujemo da će žig Čuvarkuća na našim proizvodima doprineti da se potrošači pri kupovini odluče za naš proizvod, jer su sigurni da kupuju nešto što je kvalitetno i domaće, rekla je Ivana Vučković, direktorka Pobede DOO Predejane. Podseća da se žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla već nalazi na teglama „ljute papričice u ulju“, kao i da planiraju da naredne sezone konkurišu i novim proizvodima. Paprika i papričica koje koristimo u našim proizvodima uzgajaju se u leskovačkoj opštini, sve je kompletno domaće, i nadamo se će akcija ʹStvarano u Srbijiʹ naše kvalitetne proizvode još više približiti kupcima, rekla je ona.

Pravo na žig dobilo je i 17 proizvoda kompanije Perutnina Ptuj - Topiko u Bačkoj Topoli, u kojoj se kompletan uzgoj, prerada i distribucija odvijaju u Srbiji i zatvara putanja proizvoda od polja do trpeze. Porodicu čuvarkuća uvećaće i 21 proizvod kompanije Mercator “ pod brendom „Ukusi moga kraja“, koji se prave u saradnji sa lokalnim proizvođačima.

Gotovo 90 odsto domaće sirovine i rada ima i „beli šećer“ Šećerane Crvenka, sa tradicijom dugom 107 godina.

U oblasti hemijske industrije, četrnaest vrsta podnih i sedam vrsta zidnih pločica kompanije Zorka keramik“, vodećeg proizvođača keramičkih pločica u Jugoistočnoj Evropi, poneće prestižni žig. U svim našim proizvodima dominira domaća sirovina, visokokvalitetne gline iz naših rudnika u blizini fabrike u Šapcu. Znanje koje se koristi u proizvodnji je takođe naše, kod nas u timu rade mlade generacije ljudi, sa stalnim unapeđenjima i edukacijama u svojim oblastima, uz podršku iskusnog kadra. To nas čini modernom kompanijom. Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva domaćem menadžmentu, sirovinama, resursima i znanju, rekao je direktor Zorka keramike Đorđe Radulović.

Mihailo Vesović, predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga Čuvarkuća, istakao je da projekat „Stvarano u Srbiji“, pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, eksperata, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su partneri u ovoj akciji: Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, industrije građevinske industrije, farmaceutske, hemijske, tekstilne. Kompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini.

Izvor: InStore
Foto: Služba za odnose sa javnošću PKS-a