Summi1
Summit2

Mediana: Podaci iz TGI baze o konzumaciji namaza na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH

InFokus Namazi

inFokus

07.04.2021

Ukupno, na ova četiri tržišta postoji približno 6,8 milona ljudi koji su konzumirali jestivi margarin u poslednjih 12 meseci i prilbližno 3,3 miliona velikih konzumenata ove kategorije. Kada je reč o ajvaru, njega je na pomenutim tržištima konzumiralo 10 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, u poslednjih 12 meseci

Autor: Borislav Radojković

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz TGI baze (Target Group Index istraživanja), koji se odnosi na konzumiranje jestivog margarina i ajvara na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH.

Jestivi margarin

Analizirajući kategoriju jestivih margarina, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se on procentualno najviše konzumira u Srbiji 57,3%, a da se u najmanjem procentu konzumira u Sloveniji 38,4%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji približno 6,8 milona ljudi koji su konzumirali jestivi margarin u poslednjih 12 meseci.
Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti i relativno učešće velikih konzumenata jestivog margarina, odnosno svih onih koji jednom nedeljno i češće konzumiraju ovu kategoriju. Najveći procenat velikih konzumenata jestivog margarina je u Srbiji 27,9% dok je najmanji procenat velikih konzumenata u Sloveniji 20,8%. Ukupno na ovih četiri tržišta postoji prilbližno 3,3 miliona velikih konzumenata jestivog margarina.
Kada govorimo o markama jestivog margarina koje se najviše konzumiraju na ova četiri tržišta, može se primetiti da je na tržištima BiH i Hrvatske najpopularnija marka Margo, na tržištu Slovenije je to Rama, dok je na tržištu Srbije brend Dobro Jutro.

Ajvar

Analizirajući ovu kategoriju na prikazana četiri tržišta vidimo da se ajvar procentualno najviše konzumira u Srbiji 81,3%. Slede BiH sa 70,3% i Hrvatska sa 67,6%, dok je najmanji procenat konzumenata ove kategorije u Sloveniji 59,9%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji 10 miliona ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su konzumirali ajvar u poslednjih 12 meseci.

Kada je reč o relativnom učešću velikih konzumenata, odnosno svih onih koji ajvar konzumiraju jednom nedeljno i češće, vidimo da je najveći procenat velikih konzumenata ove kategorije u BiH (44%), dok je najmanji procenat velikih konzumenata u Sloveniji (13,6%).
Kada govorimo o markama ajvara koje su se najviše konzumirale u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima Srbije i Hrvatske vodeća marka Podravka, u Sloveniji je to Natureta, dok je u BiH to Vitaminka. Skoro 1,7 miliona građana ove četiri države je, u poslednjih godinu dana, konzumiralo ajvar proizvođača Podravka, što ga čini najpopularnijim brendom u ovoj kategoriji

O kompaniji:
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u oblasti marketinga, medija i istraživanja javnog mnjenja u prilici smo da danas nudimo kompletnu uslugu istraživanja, počev od identifikacije problema pa sve do detalnjih analiza, interpretacije podataka i savetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.

***

O istraživanju:
Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije i da veoma precizno definiše strategije i smernice