Summi1
Summit2

Nielsen RMS: Brijači i mirisni proizvodi posle brijanja najprodavaniji u drogerijama

Podaci iz maloprodajnog panela

inFokus

10.05.2021

Kada se posmatra prodaja brijača koji su namenjeni ciljanom korisniku, količinski se najviše proda za muškarce (76%), a znatno manje ženskih (24%)... Kada je reč o mirisnim proizvodima posle brijanja, najviše se količinski prodaju proizvodi u formi losiona, vrednosno (42%), potom slede tečni (39,4%), balsam (15,9%)

Autor: Nielsen

Raznovrstan izbor brijača pruža korisnicima mogućnost da održavanje prilagode potrebama svoje kože. Koji brijači se više prodaju, da li oni za jednokratnu ili višekratnu upotrebu, govore podaci iz Nielsen maloprodajnog panela za period od januara 2020. do decembra 2020.

Prodaja brijača u Srbiji tokom ovog perioda je u blagom padu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila pad od 1,5% u odnosu na isti period godinu dana pre. Količinska prodaja brijača manja je za -1,2%, dok je komadna prodaja manja za -2,8%, u odnosu na isti period prethodne godine.
Nielsen panel posmatra prodaju u više različitih kanala prodaje - hiper/supermarketi, velike prodavnice, srednje i male prodavnice, kiosci i paviljoni, kao i drogerije.

Prodaja brijača manja je, u odnosu na prošlu godinu, u hiper/supermarketima, a naročito u malim formatima, odnosno objektima do 40m2. Prodaja ovih proizvoda u hiper/supermarketima beleži pad u sva tri tipa prodaje - količinski (-5,3%), vrednosno (-6,3%) i komadno (-6,6%), dok je pad u malim prodavnicama nešto izraženiji - količinski (-10,7%), vrednosno (-10,8%) i komadno (-8,4%)

Prodaja u drogerijama znatno je veća u odnosu na prethodnu godinu i to – količinski za 6,5%, vrednosno za 5,9% i komadno za 0,5%. Brijači se i dalje najviše kupuju u drogerijama, koje imaju najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda (28,2%). Na drugom mestu su hiper/supermarketi sa 23,8% prodaje, dok se najmanje brijača količinski proda na kioscima - svega 1,9%.

U svim regionima zabeležen je pad prodaje brijača u odnosu na isti preriod prethodne godine, osim u Vojvodini. Beograd ostvaruje pad od -4,5%, količinski i komadno pad od -4,8%, odnosno -6,5%. Vojvodina beleži rast u sva tri tipa prodaje ovog proizvoda: 3,7% vrednosne, 9,1% količinske i 3,3% komadne prodaje.
Posmatrano po udelu prodaje brijača po regionima, najveća količina brijača prodata je u Vojvodini 27,8%. Sledi jugoistočna Srbija sa 24,5 %, količinska prodaja u Beogradu je 24,1%, a u zapadnoj Srbiji 23,6%.

Kada se posmatra prodaja brijača koji su namenjeni ciljanom korisniku, količinski se najviše proda za muškarce (76%), a znatno manje ženskih (24%).
Kada je u pitanju prodaja po broju oštrica, najviše se prodaju brijači sa tri oštrice, vrednosno (64,4%), potom slede brijači sa dve oštrice (18%), pet (9,7%).

Ukoliko posmatramo prodaju po segmentima, jednokratni brijači imaju vrednosno učešće od 72,1%, potom slede žileti sa 21,1% i višekratni brijači sa 6,8%.
Top 5 proizvođača brijača zauzima 96,2% vrednosne prodaje i 92,7% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: BIC SA, Edgewell, Energotrade, Intersilver, Procter&Gamble.

Nega kože i mirisni proizvodi posle brijanja

Na raspolaganju su mirisni proizvodi posle brijanja sa različitim svojstvima za sve tipove kože, od onih koji hidriraju i održavaju vlažnost kože, do onih koji revitalizuju, omogućavaju intenzivnu negu i imaju osvežavajući efekat. Koje proizvode potrošači najviše koriste, gde ih najviše kupuju i koja pakovanja su najprivlačnija, pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od januara 2020. do decembra 2020. godine.
Prodaja proizvoda za posle brijanja u Srbiji tokom ovog perioda je u padu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila pad od 5,7% u odnosu na isti period godinu dana pre. Količinska prodaja mirisnih proizvoda posle brijanja manja je za 5,8%, a komadna prodaja za 2,7%, u odnosu na isti period prethodne godine.

Nielsen panel posmatra prodaju u više različitih kanala prodaje - hiper/supermarketi, velike prodavnice, srednje i male prodavnice, kiosci i paviljoni, kao i drogerije. Prodaja mirisnih proizvoda posle brijanja manja je u odnosu na prošlu godinu u super/hipermarketima vrednosno za -11,1%, količinski za -10,7% i komadno za -9,9%. Prodaja u drogerijama je, takođe, manja u odnosu na prethodnu godinu i to vrednosno za -2%, i komadno za -1,8%, dok kolčinski beleži rast od 1,8%. Mirisni proizvodi posle brijanja i dalje se najviše kupuju u drogerijama, koje imaju najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda (38,6%). Na drugom mestu su hiper/supermarketi sa 26,2% prodaje, dok se najmanje mirisnih proizvoda posle brijanja količinski proda na kioscima - svega 0,1%.

Ukoliko posmatramo regione prodaje, Beograd ostvaruje vrednosni pad od -13,7%, količinski i komadno -5,8%, odnosno -6,2%. Najveći rast primećujemo u zapadnoj Srbiji vrednosno 1,3% i količinski 1,1%.

Posmatrano po udelu prodaje mirisnih proizvoda posle brijanja po regionima, najveća količina prodata je u Vojvodini 27,8%, dok je u jugoistočnoj Srbiji taj procenat manji - 24%. Količinska prodaja u Beogradu je 23,3%, a u zapadnoj Srbiji 24,9%.
Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najviše se količinski prodaju proizvodi u formi losiona, vrednosno (42%), potom slede tečni (39,4%), balsam (15,9%). Ostale forme (gel, krem, tonic) imaju znatno niže učešće.

Ukoliko posmatramo prodaju po veličini pakovanja, najdominantnije pakovanje je od 100ml sa 65,8% vrednosnog učešća, potom sledi 50ml sa 10,4%, 150ml sa 5,8% vrednosnog, ali čak 17,3% količinskog učešća u prodaji.

Top 5 proizvođača brijača zauzima 71,2% vrednosne prodaje i 51,7% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Beiersdorf, Conter, Dahlia, Procter&Gamble, Sarantis.