Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Najveće količine sladoleda prodate od maja do septembra

INFORMACIJE O PROMETU NA TRŽIŠTU SRBIJE

inFokus

10.06.2021

Kako naš panel ne pokriva sezonsku/uličnu prodaju iz frižidera, porodično pakovanje je dominantan tip kupovine. U poslednjih godinu dana (mart 2020 – februar 2021.) količinski posmatrano, porodična pakovanja čine 68% ukupne prodaje sladoleda, što je rast od 3 procentna poena u odnosu na isti period prethodne godine. Vrednosni udeo porodičnih pakovanja u istom periodu iznosi 43% i, takođe, beleži rast od 3 procentna poena 

 

Autor: RetailZoom

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata glavne tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2), kioske i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što je preko 4 hiljade objekata.

Kategorija sladoleda, u poslednjih godinu dana (mart 2020 – februar 2021.) u odnosu na isti period prošle godine, beleži količinski pad od 5%. U istom periodu, kategorija beleži vrednosni pad od 6%.

Sladoledi su, na našim prostorima, još uvek ekstremno sezonalna kategorija. Naime, od količinske prodaje u poslednjih godinu dana, čak 83% je prodato u periodu od maja do septembra (pet toplih meseci). Vrednosno to iznosi 81%.

Kako naš panel ne pokriva sezonsku/uličnu prodaju iz frižidera, porodično pakovanje je dominantan tip kupovine. U poslednjih godinu dana (mart 2020 – februar 2021.) količinski posmatrano, porodična pakovanja čine 68% ukupne prodaje sladoleda, što je rast od 3 procentna poena u odnosu na isti period prethodne godine. Vrednosni udeo porodičnih pakovanja u poslednjih godinu dana (mart 2020 – februar 2021.) iznosi 43% i, takođe, beleži rast od 3 procentna poena u odnosu na prethodnih godinu dana.

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće sladoleda na maloprodajnom tržištu Srbije u periodu od marta 2020. godine do februara 2021. godine. U toku ovog perioda, najviše sladoleda je prodato u regionu severne Srbije – količinski 33%, a zatim slede Beograd sa 29%, region istočne Srbije sa 20% i na kraju region zapadne Srbije sa 18%. Vrednosno posmatrano, 32% prodaje dolazi iz regiona severne Srbije, dok iz Beograda dolazi 30%.

Najviše sladoleda, ako posmatramo količinsku prodaju, u ovom periodu je prodato kroz kanal srednjih i velikih radnji – 41%, potom sledi kanal hiper i supermarketa sa ukupno 30%, zatim male radnje sa 22% dok kiosci i benzinske pumple daju doprinos od 7%. Ukoliko uključimo vrednosni parametar, slika je malo drugačija, pre svega zbog povećane prodaje impulsnog tipa pakovanja (sladoledi na štapićima i korneti) u kioscima i malim radnjama tokom toplih meseci.

Tako, sada kanal srednjih i velikih radnji čini 37%, hiper i supermarketi učestvuju sa 24%, male radnje sa 26%, a kiosci i benzinske pumpe 13% vrednosno posmatrano.

Vodeća tri proizvođača u kategoriji sladoleda, u periodu od marta 2020. do februara 2021. godine (poređano po abecednom redu), količinski posmatrano, su: Frikom, Froneri, Ice Planet.

O RetailZoom:

RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u više od dvadeset zemalja sveta. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija, cena. RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-

Kontakt:
Email: office.serbia@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net