Summi1
Summit2

GfK: Promocije značajne za kupovinu proizvoda za sunčanje

U fokusu ovog istraživanja je kupovina u domaćinstvima u Srbiji

inFokus

11.06.2021

Proizvodi za sunčanje se najviše kupuju u drogerijama, koje generišu čak polovinu ukupne vrednosti kategorije na tržištu Srbije. Među ostalim maloprodajnim formatima, jedino još hipermarketi imaju vrednosno tržišno učešće veće od 10%... Od pedesetak brendova prisutnih na domaćem tržištu, četiri vodeća u prethodnih nekoliko godina generisala su skoro 60% vrednosti kategorije 

 

Autor: Dalibor Minić

Kada uporedimo letnju sezonu 2020. godine sa onom koja joj je prethodila, trend kupovine proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca jasno ukazuje na uticaj krize povezane sa pandemijom koronavirusa, pa je tako tek 12% domaćinstava u Srbiji kupilo proizvode iz ove kategorije. Broj kupaca je između dva perioda opao za skoro 40%, slično kao i ukupna vrednost potrošnje domaćinstava na ove proizvode. Pritom, na nivou potkategorija, zabeležen je blagi rast potrošnje na sredstva za samopotamnjivanje.

Sredstva za sunčanje se u proseku kupuju jednom do dva puta godišnje, uz prosečnu cenu po pakovanju od oko 600 dinara. Približno polovinu ukupne vrednosti kategorije čine kupovine na promociji, dok su trgovačke marke proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca zastupljene sa nešto više od 25% vrednosnog učešća u kategoriji.

Proizvodi za sunčanje se najviše kupuju u drogerijama, koje generišu čak polovinu ukupne vrednosti kategorije na tržištu Srbije. Među ostalim maloprodajnim formatima, jedino još hipermarketi imaju vrednosno tržišno učešće veće od 10%.

Od pedesetak brendova prisutnih na domaćem tržištu, četiri vodeća u prethodnih nekoliko godina generisala su skoro 60% vrednosti kategorije. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Carroten, Nivea, Sundance i Top Ten.

Lojalnost vodećem brendu iznosi oko 50% ukupne potrošnje na kategoriju, dok je brend koji je zabeležio najveću lojalnost kupaca u letnjoj sezoni 2020. godine bio Nivea. Trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u istom periodu bio je dm, dok je lojalnost trgovačkim markama proizvoda za sunčanje i zaštitu od sunca iznosila 74%.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.