Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar

Billa ulazi u novi segment rasta u Slovačkoj sa svojim vodećim convenience prodajnim mestom u istorijskom centru Bratislave. Iako je trgovac tradicionalno poznat po supermarketima punog asortimana, kompaktna lokacija u hotelu Radisson Blu Carlton pokazuje kako se Billa prilagođava nepopunjenim tržišnim nišama.
Dok međunarodni giganti Lidl, Kaufland i Tesco konkurišu lokalnom heroju Coop Jednota kako bi ispunili slovačku ideju pravog "lokalnog trgovca", Billa je svesno krenula drugim putem. Malo preko granice u Austriji, matična kompanija trgovca izgradila je neke od najjačih regionalnih internih proizvodnih kapaciteta, posebno za svežu convenience ponudu i hranu za poneti. Oslanjajući se na ovu ekspertizu, Billa Slovačka može da ponudi asortiman koji nijedan od konkurenata ne može da dostigne.
Novi format prodavnice stoga funkcioniše kao hibrid između supermarketa i convenience prodavnice usmerene na gastronomski asortiman hrane za poneti. Pozicioniran u najprometnijoj zoni Bratislave za turiste i kancelarijske radnike, koncept sa prodajnim prostorom od blizu 300 m² zasnovan je na brzim kupovnim misijama i postavlja novi standard za urbanu convenience maloprodaju u Slovačkoj.
Ponuda je osmišljena imajući u vidu kupce u centru grada, bilo da su turisti koji traže brzi zalogaj ili zaposleni iz obližnjih kancelarija na pauzi za ručak. U njenom središtu nalazi se širok izbor hrane za poneti, jasno podeljen na gotova jela za jelo i jela spremna za pripremu, pri čemu privatne robne marke čine veliki deo izbora. Svežina je naglašena širom prodavnice, od salat bara do toplih jela pripremljenih na licu mesta i pica sveže pečenih u namenskim pećima. Ambijentalne gondole odražavaju moderan convenience fokus, sa funkcionalnim i zdravstveno orijentisanim napicima koji se izdvajaju pored mainstream opcija. Kompaktan raspored, neprekidan tok kategorija i hibridni sistem naplate obezbeđuju da svaka misija – bilo kompletan obrok ili dopunska kupovina – bude završena brzo i intuitivno.
Poseta trgovini
Ova Billa prodavnica nalazi se u prizemlju hotela Radisson Blu Carlton u istorijskom centru Bratislave, u samom turističkom središtu.

Na kompaktnoj površini od blizu 300 m², prodavnica je dizajnirana da opslužuje i svežu dopunsku kupovinu i convenience kupovine.

Ulazni prostor ističe sveže voće i povrće, prilagođeno obližnjim kancelarijskim radnicima i turistima koji traže zdrav brz obrok.

Osim modernog enterijera, Billa naglašava odnos vrednosti i cene upadljivim digitalnim "Akcia" promocijama na ulazu.

Zadnji zid je posvećen rashlađenim gotovim obrocima, svežim salatama i smutijima.

Inovativni convenience proizvodi koji se izdvajaju uključuju sendviče sa malo šećera i visokim sadržajem proteina, kao i tegle sveže azijske supe spremne za pripremu.

Trgovac deli svoju convenience liniju na jela za podgrevanje, jela za pripremu i lagane grab&go artikle za trenutnu konzumaciju.

Dekoracije na zidovima, stilizovane poput istorijskih stubova, čuvaju elemente restaurirane arhitekture hotela i nagoveštavaju motive iz slovačke tradicije i trgovine.

Samouslužni salat bar naglašava convenience orijentaciju prodavnice, nudeći sveže pripremljene opcije poput grčke i kapreze salate.

Polovina kompaktnog pulta posvećena je tradicionalnim suhomesnatim proizvodima i siru, a polovina toploj hrani za poneti.

Sveže pice se pripremaju od nule u kuhinji u okviru prodavnice i stvaraju atmosferu lanca brze hrane.

Digitalni ekrani promovišu sveže party ponude koje se mogu naručiti 24 sata unapred, dodajući ketering dimenziju prodavnici.

Tradicionalne kobasice čine najveći deo asortimana pulta.

U samouslužnom delu, Billa prikazuje veći udeo privatnih marki suhomesnatih proizvoda nego konkurenti, dopunjenih posebnom premijum linijom prilagođenom višem socioekonomskom profilu potrošača u okolini.

U ambijentalnom delu prodavnice, raf sa napicima balansira mainstream sokove i vode sa širokim izborom biljnih i proteinskih pića.

Zidna umetnička dela sa istorijskim motivima, uključujući pogled na Bratislavski zamak, integrišu prodavnicu u njen gradski kontekst.

Hibridna zona naplate efikasno je povezana sa impulsnim asortimanom vina i žestokih pića na strani klasičnih kasa...

...dok na drugoj strani nudi brzu opciju samouslužnih kasa.

Ćošak za kafu ispred kase dodaje završni convenience detalj iskustvu kupovine.

| O AUTORU Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, internacionalni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg nemačkog nedeljnog poslovnog lista za FMCG sektor. Takođe, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji. |
Foto: Sebastian Rennack

