Summi1
Darko L bocni

UK: Lansirana platforma za povezivanje proizvođača privatnih marki i trgovaca

AKTUELNO

PL

20.11.2025

Platforma za proizvodnju proizvoda pod sopstvenim brendom, zasnovana na veštačkoj inteligenciji, pokrenuta je u Velikoj Britaniji uz finansiranje investicione grupe koju podržava Tesco, izveštava The Grocer.

Naime, Keychain platforma omogućava trgovcima da dizajniraju i proizvode svoje proizvode pod sopstvenim brendom i da pristupe mreži od više od 2.000 lokalnih proizvođača.

Platforma je indeksirala više od 500.000 britanskih proizvoda pre lansiranja, tako da trgovci mogu brzo da imitiraju i unaprede omiljene proizvode potrošača, kao i da pristupe proizvođačima koji stoje iza njih.

Privatni brendovi brzo rastu, više nego bilo koja druga kategorija u prehrambenoj industriji, ali većina trgovaca i dalje koristi fragmentisane, manuelne sisteme u vreme kada su lanci snabdevanja složeniji, a regulative sve strože. Platforma povezuje svaku fazu razvoja proizvoda, od dizajna do nabavke i usklađenosti, tako da mogu brže da plasiraju odlične proizvode na tržište i ostanu ispred regulatornih promena. Već smo videli da su veliki trgovci skratili vreme lansiranja za nekoliko meseci, a ista prilika postoji i u Velikoj Britaniji, rekao je Oisin Hanrahan, suosnivač i izvršni direktor Keychain-a za The Grocer.

Keychain koriste osam od deset najvećih trgovaca u SAD, uključujući 7-Eleven i Whole Foods, dok sedam od deset najvećih CPG kompanija, uključujući General Mills, već koristi Keychain "za ubrzanje razvoja proizvoda i efikasniji odgovor na potražnju tržišta".

Proizvođači plaćaju u zavisnosti od načina korišćenja platforme i funkcija koje im trebaju, dok brendovi – bilo da su veliki igrači ili startupi – imaju besplatan pristup proizvodnoj mreži.

Cilj je da Keychain bude vredan za kompanije svih veličina, bilo da lansirate svoj prvi proizvod ili upravljate hiljadama širom sveta, rekao je Hanrahan.

Kompanija je ovog meseca obezbedila 7,5 miliona funti od investitora uključujući W23 Global, fond koji podržavaju Tesco, Ahold Delhaize, Woolworths Group, Empire Company Limited i Shoprite Group.

Platforma u Velikoj Britaniji već uključuje više od 2.000 lokalnih proizvođača, navodi kompanija. Postoji lista čekanja sa više od 1.000 brendova i trgovaca koji žele da koriste proizvod pre njegovog zvaničnog debija, kaže Keychain.

Ekspanziju platforme u Velikoj Britaniji vodiće Alan Metcalfe, bivši direktor marketinga u Red Bull-u i izvršni direktor brenda Fulfil.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Keychain