Izveštaj Ecommerce Europe-a i EuroCommerce-a navodi da je zemlja na vrhu lestvice rasta zbog kombinacije stvarnog ubrzanja online kupovine i bolje metodologije merenja, piše BiznisInfo.ba.
U okviru izveštaja, utvrđeno je da je ukupni B2C e-commerce promet u Evropi u 2024. porastao za oko 7%, dosegavši otprilike 842 milijarde evra.
Međutim, dok su zrela tržišta beležila znatno niže stope rasta, u regiji istočne Evrope rast je iznosio oko 18%, a BiH je predvodila sa 117%.
Razlozi za rast od 117% su višestruki:
- poboljšano prikupljanje podataka i promenjena metodologija – izveštaj navodi da je deo rasta rezultat upravo te bolje statistike;
- brži prelazak potrošača na onlajn kanale nakon pandemije i sve veća dostupnost interneta i mobilnih uređaja;
- potencijalno niski početni osnovni nivo: tržište je ranije bilo manje razvijeno u odnosu na zapadnu Evropu, pa se potencijal rasta pokazao većim;
- rast potrošnje i digitalizacija kompanija koje su uvele novije modalitete plaćanja, dostave i onlajn usluge.
Prema izveštaju, nakon BiH najbrži rast zabeležila je Ukrajina sa oko 92% rasta, slede Bugarska (~20%), Estonija (~18%) i Severna Makedonija (~15%) u istočnoj Evropi.
Poređenja radi, neka od “zrelih” tržišta poput Nemačke i Češke praktično nisu imale rast ili su beležile vrlo nizak rast.
Izvor: Biznisinfo.ba

