Summi1
Darko L bocni

Focus: U prvih sedam meseci, više od 3.500 objava za sosove i dresinge u lifletima

InFokus: Sosovi i dresinzi

Analize

18.11.2025

Majonez i dalje prednjači, iako beleži pad sa 47,7% na 44,5%. Kečap zauzima stabilno drugo mesto, uz rast sa 27,2% na 30,4%. Hladni sosovi su blago porasli sa 13,7% na 14,1%, dok senf beleži rast sa 6,2% na 8%. Prelivi za salatu su smanjili bruto oglašivačku vrednost sa 3,5% na 2,3%, a sosovi za deserte su opali sa 1,7% na svega 0,7%

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd, m.cipot@focusmr.com

U oktobarskom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Sosovi i dresinzi, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po kategorijama i top brendovima za period januar – jul 2024/2025. godine.

Prvi dijagram prikazuje udeo objava po bruto oglašivačkoj vrednosti za kategorije sosova i dresinga, tokom prvih sedam meseci, u periodu u kojem je zabeleženo više od 3.500 objava u FMCG lifletim u 2025. godini. Majonez i dalje prednjači, iako beleži pad sa 47,7% na 44,5%. Kečap zauzima stabilno drugo mesto, uz rast sa 27,2% na 30,4%. Hladni sosovi su blago porasli sa 13,7% na 14,1%, dok senf beleži rast sa 6,2% na 8%. Prelivi za salatu su smanjili bruto oglašivačku vrednost sa 3,5% na 2,3%, a sosovi za deserte su opali sa 1,7% na svega 0,7%.

Drugi dijagram: Tržište majoneza konsoliduje se oko vodeća četiri brenda. Dijamant i dalje dominira, uz stabilan rast sa 37,6% na 38,7% udela bruto oglašivačke vrednosti. Thomy ostaje na drugoj poziciji, sa blagim rastom sa 26,1% na 26,6%. Najveći skok beleži Polimark, koji sa 14,1% u 2024. dolazi na 18,2% u 2025. godini, čime učvršćuje treće mesto. Mayovita beleži pad – sa 12% na 7,4%. Privatne robne marke zadržavaju stabilan udeo, uz rast sa 5,4% na 5,7%, dok Gurman beleži blagi pad sa 3,1% na 2,8%.

Treći dijagram: U kategoriji kečapa dolazi do većih promena u strukturi udela. Polimark beleži snažan rast – sa 31,7% u 2024. na čak 41,7% u 2025. godini, čime jača lidersku poziciju. Dijamant, koji je i prethodno bio na drugom mestu, beleži pad sa 27,2% na 21,8%. Heinz, takođe, blago opada, sa 17,6% na 16,5%. Privatne robne marke gube deo udela, sa 14,1% u 2024. na 10,0% u 2025, dok Gurman beleži smanjenje sa 6% na 4,6%.

Četvrti dijagram: U kategoriji hladnih sosova uočavaju se promene u strukturi udela po bruto oglašivačkoj vrednosti u lifletima između 2024. i 2025. godine. Privatne robne marke beleže blagi pad sa 18% na 16,5%, dok Dijamant beleži rast sa 14,2% na 14,9% i time potvrđuje stabilnu poziciju. Najveći rast ostvaruje Gurman, čiji udeo raste sa 10,9% na 14,2%, čime se značajno približava vodećem brendu. Barilla, takođe, beleži veći rast – sa 8,1% na 11,6%. Suprotno tome, Chilito opada sa 11,7% na 10,2%, dok Thomy beleži najveći pad, sa 8,6% na 5%, gubeći deo tržišnog značaja.

O kompaniji i istraživanju

Focus je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 30 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju i shodno tome se odazivamo sa nadogradnjom naših sistemskih alatki, kako bi zadovoljili i najzahtevnije korisnike. Što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta.

Focus analizira broj objava u lifletima trgovačkih lanaca i maloprodajnih trgovina i svojom posebno razvijenom metodom izračunava vrednost – GAV („gross advertising value“) promocija, odnosno njihovu bruto oglašivačku vrednost. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju ostavljaju veći efekat na njega.