Prelaskom sa drumskog na železnički transport, Coop se nada smanjenju emisije CO2 za 80% u poređenju sa isključivo drumskim prevozom, kao i smanjenju od približno 58.000 vožnji kamiona godišnje za snabdevanje prodavnica u Cirihu, prenosi ESM magazine.
Sa novim železničkim centrom pokazujemo da održiva transportna rešenja nisu samo vizija, već realnost koja se živi u Coop-u, rekao je Philipp Wyss, izvršni direktor Coop-a.
Novi železnički lanac snabdevanja, međutim, ne zamenjuje u potpunosti drumski transport. Nakon što se proizvodi prevezu vozom iz Coop-ovog distributivnog centra u Šafishajmu do novog logističkog centra u Cirihu, oni će kamionima biti dostavljeni do pojedinačnih prodavnica. Švajcarski trgovac planira da za ovaj poslednji korak koristi ekološki prihvatljivije kamione.
Osim snabdevanja prodavnica celokupnim asortimanom proizvoda, Coop Švajcarska planira i upravljanje odlaganjem otpada i prazne ambalaže, uključujući PET boce, putem ovog novog železničkog sistema.
Švajcarski trgovac dodao je da se dve trećine njegovog nacionalnog transporta snabdevanja sada obavlja teretnim vozovima. Coop je 2010. godine preuzeo železničku kompaniju Railcare kako bi unapredio svoju strategiju održive logistike.
Kompanija je navela da je do 2024. godine uštedela više od 18 miliona kilometara drumskog transporta.
Priredila: InStore redakcija

