Summi1
Summit2

SAD: Rast prihoda Amazona od oglašavanja zahvaljujući AI alatima

POSLOVANJE

Marketing

17.11.2025

Amazonov prihod od oglašavanja porastao je za 24% u odnosu na prethodnu godinu, dosegavši 17,7 milijardi dolara u trećem kvartalu prema poslednjem izveštaju o zaradi.

Ovaj rezultat nadmašio je očekivanja analitičara i potvrđuje sve veću snagu Amazona na tržištu digitalnog oglašavanja, sektoru koji i dalje beleži dobre rezultate uprkos širim ekonomskim neizvesnostima izazvanim trenutnim carinskim pritiscima.

Amazon je u septembru predstavio novog asistenta baziranog na generativnoj veštačkoj inteligenciji, integrisanog u svoj Creative Studio. Ovaj alat pomaže marketinškim stručnjacima da pojednostave celi proces izrade kampanja, od istraživanja proizvoda i osmišljavanja koncepata, do generisanja vizuala i zvuka i na kraju plasiranja kampanja na Amazonovim oglasnim platformama. Sistem koristi AI za proizvodnju slika, videa i audio materijala, čineći ga snažnim rešenjem "od početka do kraja".

Kompanija je značajno povećala svoja ulaganja u AI, podigavši projekciju kapitalnih izdataka za tekuću godinu na 125 milijardi dolara (u odnosu na ranijih 118 milijardi). Izvršni direktori dodali su da će se ulaganja verovatno dodatno povećati u 2026. godini, kako se konkurencija u oblasti AI-a pojačava, prenosi Media Marketing.

Izvršni direktor Andy Jassy istakao je da Amazon sada doseže više od 300 miliona potrošača u SAD-u putem svojih kanala podržanih oglašavanjem, što predstavlja ogromnu publiku za brendove. Takođe je naglasio brzu evoluciju Amazonove demand-side platforme (DSP). Prvobitno vezan uglavnom za retail medije, DSP je sada kompatibilan sa glavnim platformama kao što su Roku, Netflix, Spotify i SiriusXM.

Jassy je naveo da je Amazon u proteklih 20 meseci uklonio ključne nedostatke u funkcionalnostima DSP-a, koji je sada prema industrijskim standardima "u potpunosti opremljen".

Amazonove AI inicijative takođe nailaze na pozitivan odjek kod kupaca. Rufus, Amazonov AI asistent za kupovinu, već je koristilo 250 miliona aktivnih korisnika ove godine. Prema podacima Amazona, osobe koje koriste Rufus imaju 60% veću verovatnoću da će obaviti kupovinu. Očekuje se da će ovaj alat godišnje generisati više od 10 milijardi dolara dodatne prodaje, što je jasan dokaz kako AI pomaže Amazonu da poveća angažman kupaca i prihod.

Izvor: Biznis.ba
Foto: Unsplash