U stvarnosti koju oblikuju troškovi života, autentičnost i očekivanja u vezi sa blagostanjem, ovi trendovi su u samom jezgru ponašanja potrošača širom sveta.
Budućnost ponašanja potrošača obeležena je željom za udobnošću, samoizražavanjem i naprednim wellness rešenjima, pokrenutom potrebom za autentičnošću i jednostavnošću u sve složenijem svetu, rekla je Alison Angus, direktorka inovacija u Euromonitor International-u.
Glavni potrošački trendovi za 2026. godinu prema Euromonitoru su:
- Zona komfora: Potrošači traže udobnost i jednostavnost usred globalne nestabilnosti, pri čemu 58% njih svakodnevno doživljava umeren do ekstreman stres. Oni traže proizvode koji pružaju emotivnu sigurnost, poput prirodnih i zdravih sastojaka. Poslovni subjekti treba da razvijaju proizvode i usluge koji nude udobnost, jačaju samopouzdanje, pojednostavljuju život ili promovišu ravnotežu kako bi pomogli potrošačima da pronađu spokoj u neizvesnosti.
- Bez filtera: Potrošači prihvataju hrabro samoizražavanje i radikalnu iskrenost. Polovina svih potrošača traži proizvode i usluge koji odražavaju njihov jedinstveni identitet, dok 65% smatra da društvo prihvata ono što oni zaista jesu. Kompanije treba da se fokusiraju na hiper-segmentaciju kako bi kreirale ciljane strategije koje rezoniraju sa specifičnim profilima kupaca ili personama kupaca.
- Redefinisani wellness: Potražnja za visokotehnološkim, medicinski potvrđenim wellness rešenjima raste, a potrošači su spremni da plate više za premijum proizvode sa naučno dokazanim formulacijama. 49% potrošača bilo bi spremno da plati 10% ili više za premijum proizvode za lepotu sa naučnom formulacijom. Brendovi mogu iskoristiti pripovedanje zasnovano na podacima kako bi demonstrirali zdravstvene koristi i edukovali potrošače o vrednosti proizvoda.
- Novi azijski talas: Istočnoazijski brendovi, posebno kineske kompanije, stiču globalni uticaj kombinujući pristupačnost, inovaciju i digital-first iskustvo. Predviđa se da će kineska vrednost izvoza dostići četiri biliona američkih dolara do 2026. godine. Poslovni subjekti treba da optimizuju digitalna iskustva prilagođena mobilnim uređajima i dizajniraju besprekorna iskustva kupovine koja spajaju sadržaj i trgovinu kako bi ostali konkurentni.
Celokupan izveštaj biće objavljen u novembarskom izdanju InStore magazina.
Priredila: InStore redakcija

