Summi1
Summit2

Euromonitor International otkriva globalne potrošačke trendove za 2026. godinu

ISTRAŽIVANJE

Trendovi

06.11.2025

Kompanija za analizu podataka Euromonitor International predstavila je Globalne potrošačke trendove za 2026. godinu, pri čemu godišnji izveštaj identifikuje četiri globalna trenda koji ukazuju na ključne promene u ponašanju potrošača.

U stvarnosti koju oblikuju troškovi života, autentičnost i očekivanja u vezi sa blagostanjem, ovi trendovi su u samom jezgru ponašanja potrošača širom sveta.

Budućnost ponašanja potrošača obeležena je željom za udobnošću, samoizražavanjem i naprednim wellness rešenjima, pokrenutom potrebom za autentičnošću i jednostavnošću u sve složenijem svetu, rekla je Alison Angus, direktorka inovacija u Euromonitor International-u.

Glavni potrošački trendovi za 2026. godinu prema Euromonitoru su:

  • Zona komfora: Potrošači traže udobnost i jednostavnost usred globalne nestabilnosti, pri čemu 58% njih svakodnevno doživljava umeren do ekstreman stres. Oni traže proizvode koji pružaju emotivnu sigurnost, poput prirodnih i zdravih sastojaka. Poslovni subjekti treba da razvijaju proizvode i usluge koji nude udobnost, jačaju samopouzdanje, pojednostavljuju život ili promovišu ravnotežu kako bi pomogli potrošačima da pronađu spokoj u neizvesnosti.
  • Bez filtera: Potrošači prihvataju hrabro samoizražavanje i radikalnu iskrenost. Polovina svih potrošača traži proizvode i usluge koji odražavaju njihov jedinstveni identitet, dok 65% smatra da društvo prihvata ono što oni zaista jesu. Kompanije treba da se fokusiraju na hiper-segmentaciju kako bi kreirale ciljane strategije koje rezoniraju sa specifičnim profilima kupaca ili personama kupaca.
  • Redefinisani wellness: Potražnja za visokotehnološkim, medicinski potvrđenim wellness rešenjima raste, a potrošači su spremni da plate više za premijum proizvode sa naučno dokazanim formulacijama. 49% potrošača bilo bi spremno da plati 10% ili više za premijum proizvode za lepotu sa naučnom formulacijom. Brendovi mogu iskoristiti pripovedanje zasnovano na podacima kako bi demonstrirali zdravstvene koristi i edukovali potrošače o vrednosti proizvoda.
  • Novi azijski talas: Istočnoazijski brendovi, posebno kineske kompanije, stiču globalni uticaj kombinujući pristupačnost, inovaciju i digital-first iskustvo. Predviđa se da će kineska vrednost izvoza dostići četiri biliona američkih dolara do 2026. godine. Poslovni subjekti treba da optimizuju digitalna iskustva prilagođena mobilnim uređajima i dizajniraju besprekorna iskustva kupovine koja spajaju sadržaj i trgovinu kako bi ostali konkurentni.

Celokupan izveštaj biće objavljen u novembarskom izdanju InStore magazina.

Priredila: InStore redakcija