Summi1
Darko L bocni

Holandija: Rast prodaje Ahold Delhaize grupe u trećem kvartalu od 6,1%

POSLOVANJE

Svet

05.11.2025

Neto prodaja grupe u trećem kvartalu iznosila je 22,5 milijardi evra, što predstavlja rast od 6,1% po konstantnom kursu i 2,2% po stvarnom kursu.

Rast neto prodaje podstaknut je, kako objašnjavaju iz kompanije, akvizicijom kompanije Profi, uporedivim rastom prodaje bez benzina od 2,9% i otvaranjem novih prodavnica, dok su negativan uticaj imali zatvaranje Stop & Shop prodavnica i niža prodaja benzina.

Onlajn prodaja porasla je za 12,2% po konstantnim kursovima, zahvaljujući dvocifrenom rastu onlajn prodaje namirnica u oba regiona i snažnim rezultatima platforme bol.

Osnovna operativna marža iznosila je 4,1%, što predstavlja povećanje od 0,3 procentna poena po konstantnom kursu. Snažne performanse u SAD, uz podršku jednokratnih stavki koje su dodale 0,2 procentna poena marži, više su nego nadoknadile efekat prvog uključivanja Profi-ja u konsolidaciju i investicija u cene u SAD.

Razvodnjena zarada po akciji iznosila je 0,65 evra, dok je razvodnjena osnovna zarada po akciji bila 0,67 evra, što predstavlja rast od 8,7% po stvarnom kursu u odnosu na prošlu godinu.

U Sjedinjenim Američkim Državama, neto prodaja iznosila je 12,9 milijardi evra, što je rast od 1,9% po konstantnom kursu, ali pad od 4,3% po stvarnom kursu.

U Evropi, neto prodaja je iznosila 9,6 milijardi evra, što predstavlja rast od 12,4% po konstantnom kursu i 12,5% po stvarnom kursu.

Sposobnosti koje smo izgradili unutar naše organizacije pružaju nam stručnost i otpornost da uspevamo u složenim i dinamičnim okruženjima. One nam omogućavaju da efikasna rešenja primenimo širom naših brendova i otključamo dodatne operativne sinergije.
Zahvaljujući posvećenosti i fokusu naših timova, postižemo značajan napredak u sprovođenju naše Growing Together strategije. Naši brendovi svakodnevno stvaraju vrednost za potrošače kroz snižavanje cena, unapređenje asortimana robnih marki i saradnju sa dobavljačima u realizaciji efektnih promocija. Takođe, unapređujemo naš portfolio kroz modernizaciju prodavnica i obogaćujemo omnikanalna iskustva kako bismo povećali pogodnost i dostupnost. Imajući u vidu solidne rezultate do sada i našu finansijsku disciplinu, posedujemo otpornost, fleksibilnost i kulturu potrebnu da se prilagodimo budućim prilikama i rizicima. Uveren sam da preduzimamo prave korake ka doslednom rastu i dugoročnoj izgradnji vrednosti, izjavio je Frans Muller, predsednik i izvršni direktor kompanije Ahold Delhaize.

Kompanija je potvrdila svoje smernice za 2025. godinu, očekujući osnovnu operativnu maržu od oko 4%, slobodan novčani tok od najmanje 2,2 milijarde evra i rast razvodnjene zarade po akciji u srednjom do visokom jednocifrenom procentu. 

Priredila: InStore redakcija
Foto: Ahold Delhaize