Summi1
Summit2

SAD: Pad prodaje Kraft Heinza u trećem kvartalu od 2,3%

POSLOVANJE

Svet

31.10.2025

Kompanija je prijavila pad neto prodaje u trećem kvartalu od 2,3% u odnosu na isti period godinu dana ranije, na 6,2 milijarde dolara.

Organska neto prodaja pala je za 2,5% u odnosu na prethodnu godinu. Cene su porasle za 1,0 procentni poen, pre svega zbog povećanja cena u svim segmentima poslovanja, kako bi se ublažili rastući troškovi sirovina, naročito u segmentu kafe.

Obim i miks opali su za 3,5 procentnih poena, pre svega zbog slabijih rezultata u Severnoj Americi i razvijenim međunarodnim tržištima, što je delimično ublaženo rastom u segmentu tržišta u razvoju. 

Operativna dobit porasla je za 1.114,9% u odnosu na isti period prošle godine i iznosila je milijardu dolara, uglavnom zbog toga što su u prethodnoj godini evidentirani nenovčani gubici po osnovu umanjenja vrednosti u iznosu od 1,4 milijarde dolara. Prilagođena operativna dobit smanjena je za 16,9% i iznosila je 1,1 milijardu dolara, pre svega zbog inflatornih pritisaka na troškove sirovina i proizvodnje, koji su nadmašili efikasnosne uštede. 

Razblažena zarada po akciji porasla je za 316,7% i iznosila je 0,52 dolara, dok je prilagođena zarada po akciji iznosila 0,61 dolar, što je pad od 18,7% u odnosu na prethodnu godinu.

Za fiskalnu 2025. godinu, Kraft Heinz sada očekuje da će organska neto prodaja pasti između 3,0% i 3,5%, u poređenju s prethodnom prognozom pada između 1,5% i 3,5%.

Naši rezultati za treći kvartal pokazuju blago poboljšanje u odnosu na prvu polovinu godine. Iako je poslovno okruženje i dalje zahtevno, primećujemo napredak zahvaljujući ciljanim ulaganjima koja nam pomažu da potrošačima ponudimo kvalitetne i pristupačne proizvode. Strateški ulažemo u marketing i istraživanje i razvoj kako bismo unapredili portfolio, efikasnije komunicirali sa potrošačima i poboljšali realizaciju. Ova ulaganja finansiramo kroz visoke nivoe produktivnosti, uz istovremeno generisanje snažnih novčanih tokova, održavanje ciljanog odnosa duga i kapitala i vraćanje kapitala akcionarima. Na putu smo da sprovedemo planirano razdvajanje na dve nezavisne kompanije u drugoj polovini 2026. godine. Ovo razdvajanje će omogućiti svakoj kompaniji da se bolje fokusira na svoje prioritete, smanji složenost i poveća efikasnost. Dok se pripremamo za ovu tranziciju, ostajemo fokusirani na postizanje rezultata u postojećem poslovanju i dugoročno jačanje obe kompanije, rekao je Carlos Abrams-Rivera, izvršni direktor kompanije Kraft Heinz.

Podsetimo, kompanija je u septembru saopštila planove za deljenje na dve nezavisne kompanije putem poreski oslobođenog izdvajanja (spin-off). Kompanija očekuje do 300 miliona dolara negativnih efekata, uz mogućnost da se značajan deo ovih efekata ublaži u kratkom roku. Očekuje se da će transakcija biti završena u drugoj polovini 2026. godine. 

Priredila: InStore redakcija
Foto: InStore