Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Objašnjava nam da je njegov dolazak u Srbiju bio planiran korak u karijeri: Srbija, ali i Zapadni Balkan u celini, oduvek su mi bili interesantni zbog brojnih istorijskih i kulturnih veza sa Rusijom. Kulture su nam zaista bliske, ali bio sam prijatno iznenađen nekim razlikama. Na primer, ljudi ovde su mnogo otvoreniji i društveniji nego u mojoj zemlji. Ovde je običajeno da vodite lične razgovore sa kolegama i partnerima, delite iskustva, pa čak i porodične novosti. Moram priznati da mi je bilo potrebno neko vreme da se naviknem na to, ali definitivno taj pristup čini saradnju iskrenijom i pomaže u izgradnji snažnog međusobnog poverenja.
Na pitanje o izazovima s kojima se susreo, on kaže da ih zapravo i ne vidi. Delimično je tako, veruje, zbog njegove tendencije da stvari gleda sa pozitivne strane, ali i zbog toga što smatra da su toplina i otvorenost ljudi zapravo najveće prednosti naše zemlje.
Kada govori o poslovnom okruženju u Srbiji, ističe da je ono specifično po visokom nivou emocija koje ljudi unose u svoj rad. Ljudi ovde zaista brinu o onome što rade i nisu uplašeni da pokažu emocije. To je prirodno i u većini slučajeva ne znači da je situacija dostigla kritičnu tačku — jednostavno je deo stila komunikacije, što mi se iskreno jako dopada. Za mene je otvoren i iskren razgovor uvek bolji od komplikovanih “tajnih igara”. Takođe, kada ljudi ovde prihvate nešto, rade to iskreno. Na primer, Carlsberg je poznat po svojoj brižnoj i podržavajućoj kulturi unutar Grupacije, ali ovde, u Carlsberg Srbiji, taj duh se oseća posebno autentično. To se može jasno videti u načinu na koji ljudi podržavaju jedni druge i žive vrednosti kompanije svakodnevno. Nakon rada na mnogim Carlsbergovim lokacijama, mogu reći da tim u kom trenutno radim najsnažnije oslikava kulturu kompanije.
Govoreći o FMCG sektoru u Srbiji, Erankevich ocenjuje da je on dinamičan i pod snažnim uticajem ekonomskih i društvenih faktora. Prema dostupnim podacima iz različitih istraživanja prethodne i ove godine, ali i iz internih praćenja, zaključuje da su domaći potrošači pažljivi u pogledu budžeta, da veoma obraćaju pažnju na akcije i upoređuju cene. Sa druge strane, ova opreznost kombinuje se sa iskrenim interesovanjem za kvalitet, zdravlje, održivost, i preferencijama ka lokalno proizvedenim proizvodima. U kontekstu vođenja biznisa, prema njegovim rečima, to znači da je negde ključ uspeha pružanje vrednosti i kvaliteta uz razumevanje osetljivosti na cenu.
Što se budućnosti tiče, veruje da će sektor rasti uz sve veću konkurenciju i promene u ponašanju potrošača. Kao što sam pomenuo, potrošači su i dalje vrlo fokusirani na cenu, kvalitet i održivost, pa će kompanije koje uspešno integrišu ove faktore u svoje proizvode i strategije imati prednost. Prostor za rast vidim u digitalizaciji, u smislu korišćenja digitalnih alata u promotivne svrhe – na primer, lojalti programe, kao i u svim ostalim segmentima brand i trade marketinga.
Ističe da je uspeh u sektoru neophodno i razumevanje promena u potrošačkim navikama i prilagođavanje ponude. Tako navodi konkretan primer u njihovoj industriji, gde već uveliko u evropskim zemljama postoji trend bezalkoholne ponude alkoholnih pića, što i Carlsberg nastoji da implementira na tržištima Srbija Grupe. Pomenuću bezalkoholne sajdere kao jednu veoma dobru opciju za sve ljubitelje osvežavajućih pića kojima alkoholni proizvod nije izbor. A tu su i bezalkoholna piva, konkretno u našem portfoliju, nedavno lansiran Tuborg 0.0. Na kraju, fokus na izvoz i širenje na nova tržišta može povećati konkurentnost domaćih FMCG kompanija. Uzimajući sve to u obzir, naš sagovornik veruje da sektor ima značajan potencijal za rast i inovacije u narednim godinama.
Na kraju, uz osmeh upućuje poruku stranim stručnjacima koji razmišljaju o radu u Srbiji: Po dolasku sam bio iznenađen srčanošću i emotivnim reakcijama ljudi, i to ne samo u poslu, već generalno u svim segmentima života. Strancima koji nisu navikli na takvu komunikaciju to može delovati kao eskalacija, ali zapravo je to uobičajeni razgovor. Ja lično podržavam takav stil – on stvara iskrenu osnovu za unapređenje odnosa i samog posla.
| Putevima istorijskih prekretnica   | 


 
             
                         
                                 
                                 
                                 
                                 
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                         
                                        