Summi1
Summit2

SAD: Costco ostvario rast prodaje od 8,1% u 2025.

POSLOVANJE

Svet

23.10.2025

Kompanija je prijavila rast neto prodaje u 2025. za 8,1%, na 269,9 milijardi dolara, sa 249,6 milijardi dolara prošle godine.

Neto prodaja u četvrtom kvartalu porasla je za 8,0 procenata, na 84,4 milijarde dolara, sa 78,2 milijarde dolara prošle godine. 

Neto dobit za četvrti kvartal iznosila je 2,610 milijardi dolara, odnosno 5,87 dolara po razblaženoj akciji, u poređenju sa 2,354 milijarde dolara, odnosno 5,29 dolara po akciji prošle godine. Na godišnjem nivou, neto dobit iznosila je 8,099 milijardi dolara, odnosno 18,21 dolara po razblaženoj akciji, u poređenju sa 7,367 milijardi dolara, odnosno 16,56 dolara po razblaženoj akciji prošle godine.

Costco trenutno upravlja sa 914 skladišta, uključujući 629 u Sjedinjenim Državama i Portoriku, 110 u Kanadi, 42 u Meksiku, 37 u Japanu, 29 u Ujedinjenom Kraljevstvu, 20 u Koreji, 15 u Australiji, 14 na Tajvanu, sedam u Kini, pet u Španiji, po dva u Francuskoj i Švedskoj i po jedno na Islandu i Novom Zelandu.

Kompanija takođe upravlja sajtovima za e-trgovinu u SAD-u, Kanadi, Ujedinjenom Kraljevstvu, Meksiku, Koreji, Tajvanu, Japanu i Australiji. Prodaja putem e-trgovine porasla je u četvrtom kvartalu za 13,5% u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok je u 2025. premašila 19,6 milijardi dolara, što je povećanje od 16% u odnosu na prethodnu godinu.

Poseta prodavnicama i sajtu Costco-a porasla je za 3,7% globalno tokom kvartala, dok je prosečna veličina transakcije porasla za 2,6%.

Tokom kvartala, prodaja u kategoriji svežih proizvoda Costco-a, koja uključuje lako kvarljive artikle, porasla je za visok jednocifren procenat, predvođena dvocifrenim rastom u segmentu mesa.

Prodaja neprehrambenih proizvoda takođe je porasla za visok jednocifren procenat, pri čemu su nakit, poklon kartice, igračke i muška odeća svi zabeležili dvocifren rast u odnosu na prošlu godinu.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Unsplash