Summi1
Summit2

Milica Došen, Premium Pet: Prava briga o ljubimcima počinje znanjem

TRGOVAČKI KOMPAS

Intervju

17.10.2025

U poslednjih nekoliko godina sektor proizvoda za kućne ljubimce u Srbiji beleži snažan rast i transformaciju. Sve veća svest o važnosti kvalitetne ishrane i odgovorne brige o ljubimcima menja navike potrošača, dok digitalizacija i razvoj e-trgovine otvaraju nove prilike za brendove. O ovim promenama, izazovima brzog rasta i planovima kompanije Premium Pet razgovarali smo sa marketing menadžerkom Milicom Došen.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kako ocenjujete trenutne trendove u trgovačkom sektoru u Srbiji i regionu?
Trgovački sektor u Srbiji i regionu doživljava dinamične promene. Kupci danas traže više od samog proizvoda - žele iskustvo, savet i vrednost za novac. Posebno u segmentu proizvoda za kućne ljubimce, beležimo rast svesti o kvalitetu hrane i odgovornoj brizi. Digitalizacija i e-trgovina dodatno su ubrzale promene u ponašanju potrošača, a mi kao kompanija trudimo se da budemo korak ispred - kroz brzu adaptaciju, inovativne formate prodavnica i snažniju prisutnost.

Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u svom poslovanju?
Najveći izazov danas je balansiranje između rasta i održivosti - kako finansijske, tako i operativne. Brzo širenje mreže, koje je za nas vrlo intenzivno jer smo za pet godina poslovanja otvorili 45 prodavnica, a ove godine ušli u šesti grad, zahteva efikasnu logistiku, edukaciju zaposlenih i očuvanje jedinstvenog standarda usluge.

Da li vidite potencijal za rast u nekoj specifičnoj oblasti, poput e-trgovine, održivih proizvoda ili lokalnih brendova?
Apsolutno. Najveći potencijal vidimo u razvoju e-trgovine i jačanju naših brendova, kroz koje želimo da ponudimo kvalitetnija i dostupnija rešenja za potrebe ljubimaca i njihovih vlasnika. Onlajn prodaja iz godine u godinu beleži dvocifren rast, jer kupci sve više cene praktičnost, brzu isporuku i mogućnost da na jednom mestu pronađu sve što im je potrebno. Premium Pet od 2020. godine uvodi nove standarde u razumevanje nege ljubimaca, pružajući sveobuhvatna rešenja za njihovu dobrobit. Naš cilj je da kroz edukaciju i kvalitet ponude doprinesemo razvoju kulture odgovornog vlasništva, jer verujemo da prava briga o ljubimcima počinje znanjem, kroz stručna savetovanja i pažljivo odabrane proizvode. Zato nastavljamo da ulažemo u razvoj naših brendova i unapređenje iskustva kupovine, kako bismo ostali pouzdan partner svakom vlasniku koji želi najbolje za svog ljubimca.

Na koji način vaša kompanija odgovara na nove potrošačke navike?
Naši kupci danas žele da ih brend razume, ne samo da im proda proizvod. Zato smo pokrenuli novi loyalty program, koji ne podrazumeva samo popuste, već sistem nagrađivanja koji gradi zajednicu i podstiče dugoročnu lojalnost. Cilj nam je da svaki kupac oseti da je deo Premium Pet zajednice, kroz personalizovane preporuke, edukativni sadržaj, događaje i posebne pogodnosti za verne članove. Osim toga, razvijamo omnichannel pristup – kombinujemo iskustvo kupovine u prodavnici i online, jer sve više ljudi želi fleksibilnost između ta dva kanala.

Naš cilj je da kroz edukaciju i kvalitet ponude doprinesemo razvoju kulture odgovornog vlasništva, jer verujemo da prava briga o ljubimcima počinje znanjem.

Gde vidite trgovinski sektor u narednim godinama, i šta smatrate ključnim pokretačima tih promena?
U narednim godinama sektor će se još više digitalizovati i personalizovati. Tehnologija će igrati ključnu ulogu u razumevanju potrošača, kroz podatke, CRM sisteme i personalizovanu komunikaciju. Istovremeno, fizičke prodavnice će postati mesta iskustva i saveta, gde kupci dolaze zbog poverenja i odnosa, a ne samo zbog cene. Ključni pokretači biće tehnologija, održivost i zajednica, a brendovi koji uspeju da ih povežu, biće lideri tržišta. 

Šta biste poručili kolegama iz industrije – kako možemo zajednički unaprediti sektor? 
Verujem da je ključno da nastavimo da radimo na edukaciji tržišta i podizanju svesti o odgovornom vlasništvu. Naša uloga nije samo da obezbedimo proizvode, već da pružimo znanje, podršku i smernice vlasnicima ljubimaca kako bi oni donosili najbolje odluke za svoje ljubimce. U Premium Pet prodavnicama svakodnevno radimo na tome kroz Savetovalište o ishrani, stručne preporuke i otvorenu komunikaciju sa kupcima. Trudimo se da budemo pouzdan izvor informacija i partner svakom vlasniku, jer samo tako gradimo trajno poverenje.