Summi1
Summit2

Švajcarska: Nestlé ostvario organski rast od 3,3% u prvih devet meseci

POSLOVANJE

Svet

16.10.2025

Kompanija je prijavila organski rast od 3,3 odsto za devet meseci, uz realni unutrašnji rast od 0,6 odsto i rast cena 2,8 odsto.

Geografski posmatrano, pozitivan organski rast zabeležen je u svim regionima, sa ravnotežom realnog unutrašnjeg rasta i cena u razvijenim tržištima i snažnijim rastom u tržištima u razvoju.

Po kategorijama, najveći doprinos organskog rasta dali su kafa i konditorski proizvodi. Taj rast bio je prvenstveno rezultat korekcije cena, uz dvocifrena povećanja na pojedinim tržištima, uz pozitivan realni unutrašnji rast, dok je u konditorskim proizvodima elastičnost bila izraženija. Van ovih, većina kategorija je zabeležila pozitivan organski rast.

Po kanalima, maloprodaja je rasla organski 3,1 odsto, out-of-home kanali 6,2 odsto, dok je e-trgovina porasla organski 13,2 odsto, dostigavši udeo od 20,2 odsto ukupne prodaje Grupe.

Organski rast u Evropi iznosi 4,3 odsto, uz rast cena od 3,8 odsto, dok je realni unutrašnji rast iznsio 0,5 odsto. Najveći doprinos rastu u periodu daju kategorije kafe i konditorskih proizvoda, uz realni unutrašnji rast u PetCare. Ostvarena prodaja iznosi 12,8 milijardi švajcarskih franaka uz negativan uticaj kursnih razlika –2,5 odsto.

Podsticanje rasta zasnovanog na realnom internom rastu (RIG) naš je glavni prioritet. Povećali smo ulaganja da bismo to ostvarili i rezultati počinju da se pokazuju. Sada moramo učiniti više i delovati brže kako bismo dodatno ubrzali dinamiku našeg rasta. Kako Nestlé nastavlja da napreduje, bićemo dosledni u pristupu raspodeli resursa, dajući prioritet prilikama i poslovnim segmentima sa najvećim potencijalom povrata. Nastavljamo da negujemo korporativnu kulturu zasnovanu na rezultatima, koja ne prihvata gubitak tržišnog učešća i u kojoj se uspeh nagrađuje.Svet se menja, a Nestlé mora da se menja brže. To će podrazumevati donošenje teških, ali neophodnih odluka o smanjenju broja zaposlenih tokom naredne dve godine. To ćemo sprovesti uz poštovanje i potpunu transparentnost. Uz ostale mere, radimo na značajnom smanjenju troškova, a danas povećavamo naš cilj ušteda na 3 milijarde švajcarskih franaka do kraja 2027. godine, rekao je Philipp Navratil, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Nedavno imenovan direktor kompanije istakao je i da će se u daljem radu oslanjati na posvećenost i ekspertizu Nestlé tima, kako bi se dodatno ojačali odnosi sa potrošačima, ubrzale inovacije i unapredile sve kategorije proizvoda. U izveštaju se navodi da je planirano globalno smanjenje broja zaposlenih za oko 16.000 u naredne dve godine, uz sprovođenje konsultacija gde je to primenjivo.

Uzimajući u obzir celokupno potrošačko okruženje, kompanija očekuje da će organski rast prodaje u 2025. godini biti bolji u odnosu na 2024. godinu, uz trgovačku maržu operativnog profita na ili iznad 16 odsto i nastavak investiranja u rast. Kompanija ostaje posvećena snažnom generisanju slobodnog novčanog toka i doslednom, održivom stvaranju vrednosti za akcionare.

Nestlé Srbija

Iako kategorije kafe i konditorskih proizvoda osećaju negativan uticaj značajnog poskupljenja osnovnih sirovina, našim poslovnim rezultatima snažno doprinose kategorije među kojima su žitarice, hrana za bebe i brend Nestlé professional, kao i kategorija hrane (lokalna proizvodnja Začina C, uz celokupni C portfolio i brendove Thomy i Maggi). Ostajemo odgovorni i prema zajednici u kojoj poslujemo, pa smo samo u ovoj godini donirali blizu 50 tona Nestlé proizvoda ugroženim grupama, kako u Srbiji, tako i u regionu, a proširili smo i mrežu organizacija civilnog društva sa kojima sarađujemo na ovom planu. Trenutno sprovodimo i jedinstvenu – ujedinjenu kampanju Nestlé brendova: Zajedno pčelama na dar, u kojoj svi građani mogu da učestvuju jer odvajamo sredstva od prodatih proizvoda za očuvanje oprašivača i edukaciju mladih poljoprivrednika, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Nestlé