Zaposleni kao aktivni učesnici u organizaciji tim bildinga

LJUDSKI RESURSI

INTEAM

30.09.2025

Kompanije ulažu značajna sredstva i energiju u organizaciju događaja namenjenih zaposlenima – bilo da je reč o tim bildingu, proslavi dana kompanije ili CSR akcijama. Ipak, često se dešava da se o sadržaju i formatu odlučuje isključivo „odozgo“: menadžment ili HR tim biraju lokaciju, aktivnosti i program, a zaposleni se nalaze u ulozi pasivnih učesnika.

Šta bi se dogodilo kada bismo ih pitali šta zaista žele? 

U praksi, odgovori znaju da budu iznenađujući. Neko bi voleo opušten družilački dan u prirodi, neko sportsku avanturu, dok drugima više znači radionica gde će naučiti nešto korisno za posao ili život. Čak i kada se stavovi razlikuju, sam proces uključivanja zaposlenih u planiranje ima ogromnu vrednost: 

  • Podiže motivaciju i angažovanost. Kada zaposleni osećaju da se njihov glas uvažava, oni se lakše poistovećuju s kompanijom i aktivnije učestvuju. 
  • Smanjuje rizik promašaja. Događaj koji niko nije želeo ili u kojem se pola ljudi oseća neprijatno, lako postaje bacanje resursa. 
  • Jača kulturu poverenja. Uključivanje u proces planiranja šalje jasnu poruku: „Vaše mišljenje nam je važno.“ 
  • Daje nove ideje. Zaposleni često imaju predloge koji su svežiji, kreativniji i bliži njihovim realnim potrebama nego što bi HR tim mogao da pretpostavi. 

Naravno, to ne znači da svaki predlog može biti sproveden ili da će svi biti jednako zadovoljni. Ali, i sam osećaj da su imali priliku da kažu šta im je važno menja dinamiku odnosa. 

Business people working on project in office.

Zato se postavlja pitanje: kako bi događaji izgledali kada bismo ih zaista pravili zajedno sa zaposlenima, a ne samo za njih? 

Možda bismo imali manje „obaveznih igara koje nikome nisu zabavne“, a više aktivnosti koje zaista podižu timski duh. Možda bi program bio jednostavniji, a efekat snažniji. Možda bi zaposlenima značilo da deo dana provedu u volontiranju ili da se okupe uz zajedničko kuvanje, umesto da odlaze na skup luksuzni izlet. 

Uključivanje zaposlenih ne mora biti komplikovano: brza anketa, otvoren razgovor ili kutija sa predlozima mogu dati odličan uvid. Na kraju, ono što se dobija zauzvrat mnogo je vrednije – događaj koji ljudi zaista žele, a ne samo događaj koji je neko drugi isplanirao. 

Jer ako se već prave događaji za zaposlene, logično je da najpre pitamo njih: „Šta bi vama značilo?“ 

InTeam - događaji krojeni po meri vaše kompanije!

Jelena Šćekić - jelena@instore.rs - 063 217 954
Bojana Tomić - bojana@instore.rs - 065 20 20 244
Dejan Novosel - dejan@instore.rs - 063 104 14 98