Događaj je otvorio Bartosz Ciołkowski, generalni direktor za Jugoistočnu Evropu u kompaniji Mastercard, koji je istakao da današnji potrošači ne žele samo proizvode, već iskustva koja donose smisao, emociju i ličnu vrednost.
Vrednost se nekada merila kroz ono što dobijemo za ono što platimo, ali danas podrazumeva mnogo više – iskustva koja bude strast, ostavljaju trajni pečat i stvaraju stvarnu vezu sa brendom. Mastercard istraživanja pokazuju da se dve trećine globalne potrošačke moći premešta ka ovakvim iskustvima, koja nadmašuju značaj same kupovine dobara. U ovom kontekstu, lojalnost dobija potpuno novo značenje: više je ne definišu finansijske nagrade, već duboka emocionalna povezanost, personalizovana iskustva i fleksibilan digitalni pristup. U skladu sa ovim potrebama, Mastercard je ranije ove godine predstavio Agent Pay – tehnologiju koja omogućava verifikovanim AI agentima da bezbedno obavljaju transakcije u ime potrošača i kompanija. Kako se agentni sistemi trgovine brzo šire u e-trgovini, očekuje se da će mnogi korisnici uskoro većinu svojih kupovina obavljati uz podršku chatbota, čime se otvara potpuno novo, besprekorno iskustvo kupovine, u kojem interakcije sa brendom postaju personalizovane, intuitivne i relevantne, izjavio je Ciolkowski, dodavši da kroz ovakva inovativna rešenja, Mastercard pomaže brendovima i partnerima da ne samo ispune, već i nadmaše očekivanja svojih korisnika i izgrade trajnu lojalnost.
Jelena Sretenović, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, naglasila je ključnu ulogu prilagođavanja promenljivim očekivanjima korisnika kao osnovu dugoročnog uspeha kompanija.
U vremenu kada se očekivanja korisnika menjaju brže nego ikada, jasno je da kompanije koje uspevaju da prepoznaju te promene i kontinuirano ih nadmašuju, istovremeno nudeći rešenja koja olakšavaju svakodnevnicu i kreiraju nezaboravne trenutke, postaju istinski lideri tržišta. Tokom ovog Samita imali smo priliku da čujemo kako vodeći stručnjaci sagledavaju korisničko iskustvo ne samo kao poslovnu prednost, već kao suštinski preduslov za održiv rast u sve konkurentnijem okruženju, jer kompanije koje ne prate i ne anticipiraju promenljive zahteve korisnika rizikuju da izgube relevantnost i kontakt sa svojim tržištem. Kompanija Mastercard nastoji da bude pouzdan partner u ovom procesu - kroz digitalna i bezbedna rešenja, programe lojalnosti, hiperpersonalizovane ponude i platforme koje integrišu podatke, tehnologiju i kreativnost, pretvarajući ideje u merljive rezultate i stvarnu vrednost za korisnike. Naša misija je da, kroz ovakva iskustva, pomažemo brendovima, bankama i trgovcima da grade poverenje i trajnu lojalnost, jer vrednost se danas ne meri samom transakcijom, već onim što ljudi zaista dožive i pamte, a upravo kroz ovakve interakcije ona postaje održiva i zaista značajna, izjavila je Sretenović.
Tokom dvodnevnog programa, devet istaknutih svetskih predavača iz Velike Britanije, Poljske, Italije, Grčke, Švedske, Nemačke, Hrvatske, Bugarske i Rumunije, predstavilo je svoje uvide u buduće trendove u poslovanju, primenu veštačke inteligencije u lojalnosti i angažovanju korisnika, najnovija kretanja u digitalnim plaćanjima, kao i moć personalizacije kroz podatke i tehnologiju, inspirišući učesnike da osnaže mentalitet izvrsnosti i inovacije u sopstvenim kompanijama.
Među govornicima je bio Magnus Lindkvist, futurolog i jedan od najpoznatijih svetskih trendspotting eksperata, koji je u predavanju "Signali iz budućnosti: od konkurencije ka kreaciji" proveo učesnike kroz dinamičan pregled sila koje oblikuju biznis, tehnologiju i kulturu u narednoj deceniji, naglašavajući da se budućnost ne predviđa, već aktivno gradi, testira i svakodnevno oblikuje.
Samit je učesnicima pružio i jedinstvenu priliku za praktično usvajanje znanja kroz Crash Course "Mokrogorske poslovne škole" o upravljanju korisničkim iskustvom u bankarstvu, koji vodi Senad Kulenović, predavač u oblasti tehnologije i razvoja biznisa, omogućavajući im da kroz konkretne primere i primenljive metode unaprede svoje pristupe korisničkom iskustvu i osnaže sposobnost svoje organizacije da kreira vrednost i lojalnost klijenata.
Mastercard Connect Summit 2025 potvrdio je da prilagođavanje promenljivim očekivanjima korisnika, fokus na iskustvo i inovativna digitalna rešenja nisu samo prednost, već osnovni uslov za uspeh i održiv rast. Učesnici su imali priliku da razmene iskustva i uvide praktične primere kako kreirati stvarnu vrednost i dugoročnu lojalnost, dok Mastercard nastavlja da podržava partnere u regionu kroz tehnologiju i rešenja koja pojednostavljuju interakciju sa korisnicima i omogućavaju im da svaku transakciju pretvore u besprekorno iskustvo.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Skart Media