Kako ističu iz kompanije, zabrana bi takođe proizvođačima donela "veliki birokratski teret" i dodatne troškove, s obzirom na to da bi ambalaža morala u potpunosti da se preradi, a proizvodi bi se nudili pod nejasnim nazivima.
Već sada proizvođači jasno označavaju svoje artikle kao biljne, jer kupci ciljano traže upravo takve proizvode, navodi se u saopštenju kompanije.
U prve 32 nedelje ove godine, prodaja biljnih mesnih proizvoda u austrijskoj maloprodaji porasla je za više od 12 procenata u odnosu na isti period prethodne godine, prema aktuelnim podacima NielsenIQ. Oni su odavno postali važan deo ishrane mnogih građana Austrije. Nazivi poput "biljni burger" ili "veganska viršla" su ključni jer ne samo da pružaju orijentaciju u pogledu ukusa i pripreme proizvoda, već i značajno olakšavaju odluku o kupovini. Ako bi nazivi poput "biljna šnicla" bili zabranjeni, morali bi se koristiti termini kao što je "pohovana pločica", što bi izazvalo maksimalnu zabunu, istakla je Verena Wiederkehr, direktorka razvoja za proizvode na biljnoj bazi u lancu Billa.
Ona je dodala da cilj mora biti na proizvodima austrijskog porekla i podsticanju proizvodnje alternativnih sastojaka kao što su mahunarke.
Trenutno najveći deo podsticaja odlazi u proizvodnju stočne hrane, a generalno se, osim soje, u Austriji gaji veoma malo mahunarki. Korišćenjem mahunarki u isključivo biljnim mesnim i prerađevinskim proizvodima, poljoprivrednici imaju koristi od rastuće potražnje i istovremeno od vrednog azota koji ove biljke donose zemljištu, poručila je Wiederkehr.
Kompanija je takođe podsetila da je 2022. godine otvorila prvu "biljnu" prodavnicu u Evropi u Beču - Billa Pflanzilla. Potrošači u ovoj prodavnici, na više od 200 kvadratnih metara, mogu da pronađu više od 3.000 isključivo biljnih proizvoda.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Billa/Harson