Tokom akcije je uklonjeno više od 500 kilograma odbačenih ribarskih mreža i alata, tzv. ghost gear-a, koji predstavlja jednu od najvećih pretnji morskom ekosistemu.
Srećni smo i ponosni što naše globalno partnerstvo s WWF-om donosi vidljive rezultate i u Hrvatskoj. Naša namera jeste da očistimo podmorje, obnovimo život i osiguramo dom ribama, rakovima i delfinima. Jadransko more je naš prirodni resurs i njegovo očuvanje je od posebne važnosti jer mnogi proizvodi na policama Lidla Hrvatska dolaze upravo iz njega, izjavila je Marina Dijaković, rukovodilac Sektora korporativnih poslova Lidla Hrvatska.
Akcija je sprovedena u akvatoriju Malog Lošinja, na području gde živi populacija kljunastih delfina. Ronioci su mreže izvlačili pomoću posebnih padobrana za podizanje tereta.
Iz WWF-a naglašavaju da je Lidl ovim projektom dao važan doprinos rešavanju jednog od najvećih izazova za Jadran.
Iako odbačene, ove mreže nastavljaju da love i nanose štetu delfinima, ribama i drugim morskim životinjama. Kako se razgrađuju vekovima, pretvaraju se u mikroplastiku koja završava u moru, ali i na našim stolovima. Upravo zahvaljujući podršci Lidla možemo da sprovodimo ovakve akcije i zajedno čuvamo prirodu, poručila je Petra Boić Petrač, direktorka komunikacija i korporativnih partnerstava WWF Adria.
Ova inicijativa je deo međunarodnog petogodišnjeg strateškog partnerstva Lidla i WWF-a u 31 zemlji, koje se fokusira na očuvanje biodiverziteta, zaštitu klime, odgovornu nabavku sirovina i smanjenje otpada od hrane.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Lidl