Ovu oznaku potrošači širom sveta vide kao najpouzdaniju, čak i ispred odgovarajuće oznake Švajcarske, navodi se u anketi Instituta iz Nirnberga za tržišna istraživanja.
Prema toj anketi, 66 odsto ispitanika ima poverenje u proizvode "Made in Germany", a na drugom i trećem mestu su Švajcarska i Japan.
Nemačka oznaka porekla najčešće pozitivno utiče na odluku o kupovini. U anketi je to navelo 65 odsto ispitanika, zatim slede oznake Švajcarske, 62 odsto i Japana, 59 odsto.
Za analizu je u martu anketirano 20.000 ljudi iz 10 zemalja - Francuske, Poljske, Nemačke, Italije i Velike Britanije, kao i iz SAD, Japana, Meksika, Južne Afrike i Indije.
Oznaka porekla "Made in Germany" uvedena je krajem 19. veka u Velikoj Britaniji da se domaća privreda zaštiti od uvoza iz Nemačke, navodno lošeg kvaliteta.
"Made in Germany" se najčešće povezuje sa kvalitetom, navode istraživači iz Nirnberga. Suprotno važi za Kinu - "Made in China" ima loše rezultate bilo da je reč o poverenju ili o odluci o kupovini. Ipak, ta oznaka se najviše primećuje. Sledi "Made in USA", dok je Nemačka na četvrtom mestu po prepoznatljivosti.
Potrošače "Made in Germany" najviše asocira na automobile i kućne aparate. Druge oznake, kao što je "Made in France", povezuju se sa većim brojem proizvoda, na primer kozmetikom, odećom, hranom i vinom. Oznaka "Made in USA" se, s druge strane, u najboljem svetlu povezuje sa veštačkom inteligencijom.
Izvor: dpa
Foto: OpenAI/InStore