Summi1
Summit2

Francuska: Auchan smanjuje površinu hipermarketa

POSLOVANJE

Svet

24.09.2025

Auchan Retail započinje transformaciju svog hipermarket modela i planira smanjenje 66 prodavnica do 2027. godine, prema izveštaju portala Capital.

Ova inicijativa odražava strateški zaokret od tradicionalnog modela velikih hipermarketa, uslovljen padom performansi ovih objekata i sve većom konkurencijom e-trgovine i manjih maloprodajnih formata, prenosi ESM magazine.

U početku je Auchan planirao da smanji prodajnu površinu otprilike trećine svojih evropskih hipermarketa u proseku za 25%, počevši od kraja 2023. godine.

Međutim, suočena sa finansijskim izazovima tokom 2024. godine, kompanija sada sledi još agresivnije ciljeve smanjenja.

Prema najnovijim planovima, do 2027. godine polovina Auchan hipermarketa trebalo bi da ima oko 8.000 kvadratnih metara – što je značajno smanjenje u odnosu na ranije ciljeve od 10.000 kvadratnih metara ili manje.

Plan smanjenja obuhvatiće 45 prodavnica u naredne dve godine, sa 20 objekata planiranih za 2025. i još 25 za 2026.

Očekuje se da će dodatna 21 prodavnica da bude smanjena 2027. godine, čime će ukupan broj dostići 66. Na primer, hipermarket u Perpignanu – koji je prvobitno trebalo da se smanji sa 15.000 na 10.000 kvadratnih metara, biće dodatno smanjen na oko 8.000 kvadratnih metara do 2026.

Regioni poput Okcitanije posebno su pogođeni, sa hipermarketima u Montaubanu, Castresu, Pérolsu i Perpignanu koji prolaze kroz ove značajne promene.

Priredila: InStore redakcija
Foto: InStore