Naime, podaci kompanije Worldpanel by Numerator pokazuju da je Mercadona ostvarila tržišni udeo od 27,3% u prva osam meseci godine, što predstavlja rast od 0,7 procentnih poena u odnosu na prošlu godinu.
Najveći uspeh Mercadona beleži u svojoj ključnoj regiji Levante, gde je njen tržišni udeo dostigao rekordnih 34,1% – rast od 1,9 poena.
Prema rečima Bernarda Rodille, direktora za klijente u maloprodaji u kompaniji Worldpanel by Numerator, Mercadona popunjava potrošačke korpe "strateškim kategorijama", kao što su gotova jela (+1,3%), jaja (+0,3%) i riba i morski plodovi (+0,4%).
Rezultati Mercadone navode nas da se zapitamo koliko daleko može još da raste. Uspeva da odvrati kupce od drugih lanaca, i to u strateškim kategorijama, rekao je Rodilla.
Dok Mercadona povećava prednost, diskonter Lidl takođe brzo napreduje, postavši drugi po rastu. Lidl je povećao svoj tržišni udeo za 0,5 procentnih poena, na 6,9%.
S druge strane, Carrefour je zabeležio pad tržišnog udela za jedan poen, na 9% do avgusta. Ovaj pad se prvenstveno pripisuje gubitku od 3% kupaca u hipermarketima i padu penetracije kupaca za 2,2 poena, na 57,1%.
Grupa Eroski povećala je tržišni udeo za 0,1 poen, na 4,3%, povraćajući pozicije u oblastima poput Baskije i Katalonije.
Dia je porasla za 0,2 poena, dostigavši 3,7% tržišnog udela.
Consum je zadržao tržišni udeo od 3,6%, dok je Alcampo zabeležio pad od 0,3 poena, na 2,8%, zbog slabijih performansi hipermarketa.
Aldi je privukao najviše novih kupaca u prva osam meseci godine, povećavši penetraciju za 1,8 poena i približavajući se tržišnom udelu od 1,9% – što je rast od 0,2 poena u odnosu na 2024.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Mercadona