Summi1
Summit2

NielsenIQ: Najprodavaniji higijenski ulošci, slede dnevni i tamponi

InFokus: Intimna higijena

Analize

23.09.2025

Od ukupno prodatih količina proizvoda za intimnu negu prema regionima Srbije, u periodu jula 2024. do juna 2025. godine, Beograd beleži najveće vrednosno učešće (29,9%), dok je po istom, vrednosnom udelu, najmanje proizvoda za intimnu higijenu prodato u jugoistocnoj Srbiji (20,6%). Vojvodina ima vrednosno učešće od (28%), a zapadna Srbija (21,5%). Ukoliko posmatramo količinski udeo, Beograd ima 30,2%, Vojvodina 28,2%, jugoistocna Srbija 21% i zapadna Srbija 20,6%

Autor: NIQ (NielsenIQ) 

Bez obzira na to da li ste kod kuće, na poslu ili u pokretu, osećaj čistoće i udobnosti tokom dana je važan. Proizvodi za intimnu higijenu, poput uložaka i tampona, deo su svakodnevne rutine koja omogućava sigurnost i diskreciju. Pravilno odabrani, oni pružaju pouzdanu zaštitu i doprinose osećaju svežine, bez narušavanja prirodne ravnoteže tela.

Kada je reč o trendu prodaje proizvoda za intimnu negu na teritoriji cele Srbije, na osnovu istraživanja NIQ RMS panela, u period od jula 2024. do juna 2025. godine, može se zaključiti da i vrednosna (2%) i količinska (3,5%) prodaja beleže rast.

Takođe, kada se posmatra trend prodaje preko kanala prodaje koji su uključeni u analizu ove kategorije proizvoda – hipermarketi/supermarketi, velike prodavnice i drogerije, srednje i male prodavnice – evidentno je da prodaja proizvoda za intimnu negu beleži pad u svim formatima, sem u velikim prodavnicama i drogerijama gde je rast od 8% vrednosno i 11,4% količinski. 

Od ukupno prodatih količina proizvoda za intimnu negu prema regionima Srbije, u periodu jula 2024. do juna 2025. godine, Beograd beleži najveće vrednosno učešće (29,9%), dok je po istom, vrednosnom udelu, najmanje proizvoda za intimnu higijenu prodato u jugoistočnoj Srbiji (20,6%). Vojvodina ima vrednosno učešće od 28%, a zapadna Srbija od 21,5%. Ukoliko posmatramo količinski udeo, Beograd ima 30,2%, Vojvodina 28,2%, jugoistočna Srbija 21% i zapadna Srbija 20,6%.

Što se tiče najvećih proizvođača iz kategorije proizvoda za intimnu higijenu, prema vrednosnoj prodaji, to su sledeći proizvođači (po abecednom redu): Drenik ND, Essity, Kenvue, Procter & Gamble, TZMO S.A. i privatne robne marke. Ovih pet proizvođača sa privatnim robnim markama zauzimaju 95,4% ukupnog tržišnog udela kada je reč o vrednosnoj prodaji, a istih pet proizvođača i privatne robne marke po količinskoj prodaji zauzimaju 95,9% ukupnog tržišta. 

U analizi prodaje kategorije proizvoda za intimnu negu, važna je i njihova podela prema vrsti proizvoda na: higijenske uloške (sanitary products pads), dnevne uloške (sanitary products panty liners) i tampone (tampons). 

Prema vrednosnoj prodaji, u Srbiji je najviše prodato higijenskih uložaka (76,4%), slede dnevni ulošci (19,5%) i tamponi (4,2%).

U vrednosnoj prodaji, kada se gleda prema stepenu upijanja, prednjače regularni (normal) sa 16,8%, pa noćni (night) sa 15,7%, zatim maxi noćni (maxi night) sa 13,1%, ostali imaju manji udeo.

U vrednosnoj prodaji, najveći udeo imaju pakovanja od 20 komada (24,8%), te ona od 16 komada (18,4%) i pakovanja od 10 komada, čiji je vrednosni udeo u prodaji 15%, što je takođe situacija u količinskoj prodaji.

Proizvodi za intimnu negu ostaju važan deo svakodnevne higijene i lične rutine mnogih žena. Njihova prisutnost na tržištu, kao i raznovrsnost ponude, ukazuju na kontinuiranu potrebu za pouzdanim, kvalitetnim i prilagođenim rešenjima. Pravilnim izborom, žene mogu obezbediti sebi osećaj sigurnosti i udobnosti u svakom trenutku dana.

NielsenIQ (NIQ) retail audit 

NielsenIQ retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima koristeći elektronske podatke, gde se pored prodaje u okviru nacionalnih i lokalnih maloprodajnih lanaca izveštava mesečna prodaja kompletnog tržišta na osnovu podataka reprezentativnih uzoraka prodajnih mesta za kanale koji se prate. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, učešću na tržištu, prosečnoj ceni kao i ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce. Prikupljeni podaci se koriste za pregled trendova FMCG tržišta i prikaza ponašanja potrošača. Kanali, čiju prodaju NIQ prati, su: hipermarketi, supermarketi, velike, srednje i male prodavnice, drogerije, diskonteri, kiosci, paviljoni i benzinske stanice.