Ono što je nekada važilo za decu, danas je jednako značajno i u poslovnom svetu. Savremeno okruženje pred zaposlene stavlja stalne izazove – od prihvatanja novih znanja i tehnologija, preko izgradnje poverenja u timu, do bržeg rešavanja problema. U svemu tome, klasične metode učenja i edukacije često nailaze na otpor jer su krute i brzo se gubi pažnja. Tu kao rešenje na scenu stupa gejmifikacija.
Gejmifikacija nije samo “igrica” već primena mehanizama igre (tehnike, razmišljanja, estetika) na situacije u kojima želimo da podstaknemo ljude da uče, učestvuju i daju svoj maksimum. Istraživanja pokazuju da upravo ovakav pristup povećava motivaciju, angažovanost i osećaj pripadnosti, jer proces postaje dinamičan, zabavan i dovodi do novih otkrića. Ljudi dobijaju šansu da testiraju znanja i veštine kroz iskustvo, a ne kroz pasivno slušanje.
Kada se zaposleni uključe u igru, više nisu posmatrači – postaju akteri. Oni se nadmeću, sarađuju, otkrivaju nova rešenja i istovremeno grade čvršće veze jedni s drugima. Upravo to je razlog što kompanije sve češće uvode elemente igre u obuke, interne komunikacije i – korporativne događaje.
Na događajima, to se pokazuje kao najomiljenija forma sadržaja. Nije slučajno: dok radionice mogu biti edukativne, a paneli inspirativni, razigrane aktivnosti nose faktor uzbuđenja i energije. One brišu razlike između hijerarhijskih nivoa, daju svima jednaku šansu i stvaraju zajedničke uspomene. U trenutku kada se tim udruži da reši zagonetku, pobedi u izazovu ili osvoji “blago”, granice između “kolega” i “ljudi” se brišu – ostaje samo osećaj zajedništva i zadovoljstva postignutim.
Zato se može reći da gejmifikacija nije samo trend već univerzalni jezik povezivanja. Ona je najefikasniji način da ljudi prihvate nova znanja, odgovore na izazove i oslobode potencijal tima.
I upravo zato – kada govorimo o korporativnim događajima – igra je uvek pobednik.
InTeam - događaji krojeni po meri vaše kompanije! Jelena Šćekić - jelena@instore.rs - 063 217 954 |