Summi1
Summit2

Škotska: Od jeseni na snazi nova pravila o promociji HFSS proizvoda

AKTUELNO

Svet

25.06.2025

Vlada Škotske najavila je planove da ove jeseni uvede propise koji ograničavaju promociju hrane i pića sa visokim sadržajem masti, šećera i soli (HFSS), prenosi portal Scottish Local Retailer. Ova najava usledila je nakon 12 nedelja konsultacije održanih prošle godine, a ograničenja u Škotskoj biće usklađena sa politikom u Engleskoj i Velsu.

Ograničenja će se odnositi na preduzeća sa 50 ili više zaposlenih. Propisi će ograničiti promociju unapred upakovane hrane i pića unutar ciljanih HFSS kategorija hrane, kao što su slatkiši, kolači, čips i zaslađena bezalkoholna pića, ograničiti cenovne promocije HFSS proizvoda, kao i besplatne dopune zaslađenih napitaka.

Međutim, promotivni obroci (meal deals) i privremena sniženja cena (npr. 20% popusta u definisanom vremenskom periodu) isključeni su iz predloga.

Dodatno, prodavnice koje imaju površinu od 2.000 kvadratnih stopa i više moraće takođe da ograniče izlaganje HFSS hrane i pića na istaknutim lokacijama.

Maloprodajni lanci u Škotskoj posvećeni su pomaganju potrošačima da donesu zdravije izbore. Sveže voće i povrće često je u promotivnim ponudama i najčešće je prva stvar koju kupci vide pri ulasku u prehrambene prodavnice. Dostupnost zdravih alternativa za užinu značajno je porasla, a količina voća i povrća u proizvodima poput sendviča i gotovih obroka se povećala. Naša industrija je predvodila u reformulaciji proizvoda kako bi se smanjio sadržaj soli, šećera i masti. Uveli smo oznake sa semaforima i jasne energetske informacije na proizvodima i oznakama kako bismo potrošačima pomogli da razumeju proizvode i donesu informisane odluke. Ipak, prepoznajemo da su regulatorne intervencije, koje idu dalje od dobrovoljnih inicijativa, neophodne i, zapravo, kada su dobro sprovedene, poželjne. Škotski maloprodajni konzorcijum je bio usko konsultovan u vezi sa predloženim merama za ograničavanje promocije i marketinga proizvoda sa visokim sadržajem masti, soli i šećera. Odluka da se fokusira na ograničavanje promocija za koje postoje čvrsti dokazi da predstavljaju problem, i da se to učini na način koji podržava širi regulatorni okvir širom Ujedinjenog Kraljevstva, veoma je dobrodošla, rekao je Ewan MacDonald-Russell, zamenik direktora Škotskog maloprodajnog konzorcijuma.

Vlada Škotske planira da ostavi period od 12 meseci između donošenja propisa u Parlamentu i njihovog stupanja na snagu kako bi industrija i lokalne vlasti imali dovoljno vremena za pripremu.

Priredila: InStore redakcija