Summi1
Summit2

Rusija: Reklame za energetska pića će morati da sadrže upozorenja o štetnosti

AKTUELNO

Marketing

24.06.2025

U Rusiji planiraju da uvedu obavezu dodavanja upozorenja o štetnosti po zdravlje u reklame za energetska pića, prenosi portal Retail.ru.

U slučaju usvajanja odgovarajućih izmena Zakona o oglašavanju, u radio programima, televizijskim emisijama, bioskopima i na video platformama biće uvedeni zahtevi za minimalnu površinu prikaza upozorenja na ekranu.

Dodatno, upozorenje u radio reklamama moraće da traje najmanje tri sekunde, na televiziji najmanje pet sekundi i da zauzima najmanje 7% površine kadra.

Takođe, u izmenama je predloženo da se precizira da reklamno promovisanje ovakvih proizvoda ne sme biti usmereno na decu, niti sme sadržati informacije o biološki aktivnim dodacima, vitaminima, kao ni koristiti likove životinja i ljudi, uključujući i animirane likove.

Za kršenje ovih zahteva, autori inicijative predlažu kazne i za oglašivače i za one koji reklame distribuiraju. Predviđena je novčana kazna za fizička lica u iznosu od 2.000 do 2.500 rubalja, a za pravna lica od 100.000 do 500.000 rubalja.

Ukoliko izmene budu usvojene, stupiće na snagu već od 1. septembra 2025. godine.

Priredila: InStore redakcija