Tako će se sa višim cenama suočiti ne samo kupci u maloprodaji, već i ugostitelji. Za sada istraživači tržišta beleže rekordne popuste u prodavnicama.
Još se ne zna da li će i druge velike pivare slediti primer i povećati cene. Takođe ostaje neizvesno koliko će veliki trgovački lanci prihvatiti poskupljenja i preneti ih na potrošače. Veltins planira poskupljenja za 16. oktobar.
Zbog rasta troškova želimo da sa istim intenzitetom nastavimo da ulažemo i u sektor ugostiteljstva i u maloprodaju, kažu u Veltinsu. Kompanija je poslednji put povećala cene pre nešto više od dve godine – u proleće 2023.
Veliki trgovinski lanci su u proteklim nedeljama agresivno nudili popuste pokušavajući da privuku pivopije, navodi Marcus Strobl, istraživač tržišta iz NielsenIQ-a.
Potrošačima se tako već nedeljama pruža prilika da pivo kupe znatno ispod redovne cene, što dugo nije bio slučaj. Već neko vreme, potrošači velikih pilsner brendova u proseku oko dve trećine flaširanog piva kupuju po akcijskim cenama, poput ponuda od 9,99 evra za gajbu u prodavnicama.
Očekuje se da će najavljena nova poskupljenja velikih proizvođača dodatno proširiti već značajnu razliku između redovne cene i popusta u maloprodaji.
Akcijske cene pilsner brendova su se tokom poslednjih 10 godina povećavale minimalno, dok su redovne cene u međuvremenu znatno porasle, podsetio je Strobl.
Izvor: dpa
Foto: Brauerei Veltins