Summi1
Summit2

Holandija: PLMA 2025 okupio više od 30.000 posetilaca

AKTUELNO

PL

22.05.2025

Iznenađenje pobeđuje cenu, a proizvodi koji ruše očekivanja pomažu trgovcima da izgrade jaču vrednost, ključna je poruka PLMA Međunarodnog sajma privatnih robnih marki 2025, koji je 20. i 21. održan u Amsterdamu.

Više od 30.000 posetilaca iz više od 125 zemalja posetilo je sajam, pri čemu je među posetiocima bilo mnogo kupaca, menadžera kategorija i drugih predstavnika maloprodaje, saopšteno je iz organizacije sajma.

Posetioci su imali priliku da istraže izložbeni prostor od 45.000 kvadratnih metara i inspirišu se brojem novih i inovativnih prehrambenih i neprehrambenih proizvoda koje je predstavilo 3.160 kompanija iz 75 zemalja.

Artikli poput čvrstih kugli balzamiko sirćeta koje se mogu rendati, organskog biljnog sitnog sira ili kozmetičkog seruma za sjaj sa vitaminom C iznenadili su posetioce sajma.

Zaista globalno

Godišnji PLMA Međunarodni sajam privatnih robnih marki u Amsterdamu zaista opravdava svoju reputaciju kao vodeći globalni događaj koji okuplja trgovinske profesionalce iz celog sveta. Sa posetiocima i izlagačima iz zemalja sa svih kontinenata, ovo je dinamičan i vodeći skup u industriji.

U 2025. godini broj izlagača ponovo je porastao, nastavljajući trend rasta iz prethodnih godina. Ovaj kontinuirani rast ističe sve dublju saradnju između trgovaca i proizvođača – partnerstava koja podstiču inovacije u razvoju privatnih marki. Rezultat ovih partnerstava su privatne robne marke koje ne samo da iznenađuju i oduševljavaju potrošače, već i jačaju celokupni koncept maloprodaje.

Strateška relevantnost

Privatne robne marke se sve više razvijaju u privatne brendove, čija strateška relevantnost raste iz godine u godinu. Fokusiranjem na iznenađenje umesto na cenu, trgovci nude proizvode koji pružaju veću vrednost i diferencijaciju.

Kako to funkcioniše moglo se videti u PLMA Idea Supermarket zoni, koja je predstavila najnovije trendove u razvoju privatnih brendova iz celog sveta. Ključni trendovi na ovogodišnjem sajmu bili su vezani za zdravu hranu prilagođenu aktivnom načinu života, proteine, dijetetske potrebe, organske proizvode i veganske, biljne artikle sa fokusom na održivost.

Ove godine, zona New Product Expo ponovo je bila puna iznenađenja. Predstavljeno je gotovo 400 proizvoda kao što su posebni ukusi, originalna i održiva ambalaža, funkcionalna hrana poput A2 mleka od A2 krava čije je mleko lakše za varenje i sadrži više proteina i omega 3, kao i nekoliko iznenađujućih artikala inspirisanih azijskom hranom.

Dinamična zajednica

Ohrabrujuće je svedočiti energiji i inspiraciji koju dele trgovci i proizvođači dok nastavljaju da oblikuju dinamičnu zajednicu privatnih brendova. Ove kompanije su očigledno spremne za budućnost, opslužujući potrošače koji nisu samo fokusirani na cenu, već sve više traže pravu vrednost. Taj duh saradnje i inovacije bio je jasno prisutan na ovogodišnjem sajmu u Amsterdamu, rekla je Peggy Davies, predsednica PLMA

PLMA Međunarodni sajam privatnih robnih marki u Amsterdamu započeo je 19. maja zanimljivim konferencijskim programom sa govornicima koji su se fokusirali na trendove u nabavci, zanimljivim studijama slučaja o holandskom trgovcu Jumbo i predstavljanjem PLMA Međunarodnog izveštaja o tržištu privatnih robnih marki.

Salute to Excellence

Konferencijski program uključivao je i dodelu nagrada PLMA 2025 International Salute to Excellence Awards. U ovogodišnjem izdanju, više od 550 novih proizvoda privatnih marki iz 65 trgovaca iz 25 zemalja bilo je poslato na ocenjivanje. Međunarodni panel stručnjaka ocenjivao je ove proizvode tokom živahnih dvodnevnih sesija. Rezultat: 91 dobitnik nagrada Salute to Excellence u kategorijama prehrambenih i neprehrambenih proizvoda. 

PLMA Međunarodni sajam privatnih robnih marki u Amsterdamu je događaj koji se ne propušta. Sledeći sajam zakazan je za 19. i 20. maj 2026. u RAI Konvencijskom centru u Amsterdamu.

Priredila: InStore redakcija
Foto: PLMA 2024