Summi1
Summit2

Najinovativniji CMO sveta na Danima komunikacija: Machado otkrio snagu ideja koje menjaju brendove – i svet

AKTUELNO

Marketing

19.05.2025

Završni dan festivala okupio je globalne vizionare, pomerio granice kreativnosti i tehnologije i još jednom dokazao zašto Dani komunikacija nisu samo konferencija, već pokret.

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Treći dan festivala Dani komunikacija 2025. u Rovinju kulminirao je u velikom stilu – na glavnu pozornicu stupio je Fernando Machado powered by A1, marketinški vizionar čije su ideje redefinisale komunikaciju nekih od najpoznatijih globalnih brendova. Govorivši o važnosti kvalitetnog brief-a u komunikacionoj industriji, osvrnuo se na citat filozofa Blaisea Pascala koji kaže da je napisao dugačko pismo jer nije imao vremena da napiše kratko – te poručio: Ako želite da ljudi zaista razumiju vašu ideju, budite kratki i jasni. U inspirativnom predavanju Machado je govorio o moći ideja koje ne samo da pomeraju granice industrije, već ostavljaju trag i izvan nje. Iskustva koja je stekao oblikujući kampanje za Burger King i Dove pretočio je u konkretne uvide o tome kako marketing može biti više od poruke – može biti pokretač stvarne društvene promene. 

Machada je dočekala dvorana već ispunjena uzbuđenjem, zahvaljujući harizmatičnom povratku Davida Shinga, poznatog digitalnog filozofa i jednog od najzanimljivijih mislioca tehnološke scene. Njegovo predavanje Nothing Changes If Nothing Changes bilo je poziv na buđenje – razmišljanje o tome kako možemo koristiti tehnologiju, a posebno veštačku inteligenciju, ne da nas udalji, već da nas približi. Svojim ekscentričnim nastupom, britkim humorom i zaraznom energijom Shing je još jednom opravdao svoj status miljenika publike. Mi smo u industriji koja ljude motiviše da nešto požele – a zapravo treba da počnemo da stvaramo proizvode koje ljudi zaista žele, poručio je raspoloženoj publici.

Foto: Neva Zganec/PIXSELL

Kreativnost, kao neiscrpna sila promene, bila je u središtu pažnje i u završnom segmentu glavne dvorane na On the Role of Creativity Today panelu koji je okupio istaknute stvaraoce iz različitih područja: predsednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), producent sa nominacijom za Oscar-a Danijel Pek; kustosica i osnivačica/predsednica Nomada – Hrvatske kancelarije za savremenu umetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji sarađuje čak i sa Beyonce Juraj Zigman i jedan od najcenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović. Iako različitih izraza, svi su se složili u jednom: kreativnost je danas važnija nego ikad. Ne kao ukras, nego kao alat za preispitivanje normi, oblikovanje identiteta i stvaranje prostora za nove vrednosti.

Foto: Neva Zganec/PIXSELL

Ako kreativnost i dalje tretiramo kao "nešto što dolazi na kraju", propustili smo poentu. Ovde smo videli da je ona polazna točka – ne samo za dobre kampanje, već za konkretne poslovne rezultate i društvene promene. Ko to još uvek ne vidi, možda je na pogrešnom festivalu, rekao je Davor Bruketa, član organizacionog odbora Dana, komunikacija u osvrtu na završnicu festivala.

Brojni posetioci imali su priliku da, uz ove vrhunske stručnjake u glavnoj dvorani, čuju i predavanje Mirelle Crespi – strateškinje koja razume podatke bolje od ikoga i koja je pokazala kako analitika i kreativnost mogu da deluju sinergijski, donoseći merljive rezultate kampanja bez gubitka njihove autentičnosti i uticaja. Dnevni program dodatno su obogatili i brojni paneli koji su pokrenuli dijalog o ključnim društvenim pitanjima. Panel Will AI Actually Pay Off? powered by Raiffeisen Hrvatska bavio se stvarnim dometima veštačke inteligencije u poslovnim rezultatima, dok je From Witch Hunt to AI: Lessons from Yuval Noah Harari kritički sagledao uticaj dezinformacija i algoritama na demokraciju. Razgovor Can Money Talk Be Sexy? powered by Addiko bank otvorio je društveno relevantnu diskusiju o finansijskoj pismenosti i razbijanju tabua oko novca, a panel Zagreb, I Love You. What’s Next? promišljao je (kontroverznu) ulogu dizajna u oblikovanju urbanog identiteta i budućnosti glavnog grada. 

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Završnica festivala potvrdila je ulogu Dana komunikacija kao epicentra ideja, dijaloga i inspiracije — mesta gde se brišu granice između industrija, gde se tehnologija susreće sa emocijom, a kreativnost postaje katalizator promene.

Više informacija o festivalu dostupno je na linku.

Dani komunikacija

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih događaja na svetu prema britanskom Association Excellence Awards-u zbog svog out-of-the-box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacione industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – i ovog će proleća u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacionu industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacionu zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni.