Summi1
Summit2

Rakuten Viber: Pet načina za promociju malih biznisa

AKTUELNO

Marketing

15.05.2025

Uspeh malih i mikro biznisa zavisi od vidljivosti – bilo da se radi o pružanju tehničkih ili konsultantskih usluga, vođenju salona za nokte ili prodaji rukotvorina. Ali, budimo realni - tradicionalno oglašavanje može biti skupo, a ne može svaki mali biznis to da priušti. Dobra vest je da postoji mnogo besplatnih, kreativnih načina da promovišete svoj posao, koji su jednako efikasni kao i plaćene kampanje. Rakuten Viber predstavlja pet strategija koje mogu da pomognu malim i mikro biznisima da privuku nove kupce i razviju svoj brend, a da pritom ne ugroze budžet.

1. Izgradite prisustvo uz Rakuten Viber Poslovni nalog

U današnjem digitalnom dobu, online prisustvo je neophodno. Rakuten Viber nudi malim i mikro biznisima besplatne alate za povezivanje sa kupcima i jačanje prisustva na internetu. Novi Poslovni nalozi omogućavaju vlasnicima da kreiraju poslovni profil kako bi predstavili osnovne informacije poput naziva firme, radnog vremena, adrese – pa čak i katalog proizvoda i usluga uz navođenje cena. Takođe, postoji i mogućnost slanja poruka sa posebnim ponudama i promocija za učlanjene klijente, te dodavanje automatskih odgovora za upite primljene van radnog vremena. 

2. Povežite se sa srodnim biznisima

Saradnja je ključ uspeha! Razmislite o drugim malim biznisima koji imaju sličnu ciljnu publiku, ali vam nisu direktna konkurencija. Na primer, ako vodite pekaru, možete se udružiti s lokalnom kafeterijom. Kreirajte partnerski program u kojem ćete međusobno promovisati usluge ili nuditi zajedničke popuste. Ovo ne samo da vam pomaže da dosegnеtе širu publiku, već i jača osećaj zajednice među malim lokalnim biznisima.

3. Podelite svoju priču sa lokalnim medijima

Ljudi vole dobru priču, a vaš biznis je sigurno ima! Umesto da trošite novac na tradicionalne reklame, obratite se lokalnim novinama, magazinima ili radio stanicama i predložite im priču o vašem putu do uspeha. Pozovite ih da posete vaše radno mesto i pružite im ekskluzivni uvid iza kulisa.

4. Negujte odnose sa mikro influenserima

Lokalni influenseri, svi oni koji utiču na mišljenje i kupovne navike ljudi, mogu biti moćni saveznici vašeg biznisa. Obratite se mikro ili nano influenserima malim znakom pažnje - možda prazničnom čestitkom ili malim poklonom, poput uzorka proizvoda ili vaučera za usluge. Nemojte odmah tražiti ništa zauzvrat; umesto toga, fokusirajte se na izgradnju iskrenog odnosa. Ako im se dopadne ono što nudite, prirodno će to podeliti sa svojim pratiocima, čime ćete dobiti dragocenu vidljivost.

5. Ponudite svoje proizvode korporativnim klijentima

Razmišljajte šire od pojedinačnih kupaca - korporativni klijenti mogu biti pravo blago za male biznise. Velike i srednje kompanije stalno traže jedinstvene poklone ili pogodnosti za svoje zaposlene i partnere. Bilo da se radi o tim bildingu, proslavama godišnjica kompanije ili drugim specijalnim događajima, obratite se lokalnim firmama i pošaljite im posebno prilagođenu ponudu. Istaknite kako vaši proizvodi ili usluge mogu dodati lični pečat njihovim važnim trenucima.

Zaključak

Promocija vašeg malog biznisa ne mora da košta bogatstvo. Uz malo kreativnosti, saradnje i povezanosti sa zajednicom, možete efikasno razvijati svoj brend i privlačiti nove kupce. Počnite sa ovih pet ideja i posmatrajte kako vaš biznis napreduje na načine koje niste ni zamišljali. Zapamtite, nije sve samo u prodaji proizvoda ili usluga - radi se o izgradnji odnosa i deljenju vaše priče.

Priredila: InStore redakcija