Summi1
Summit2

Lidl organizovao radionicu za medije o osvešćenoj ishrani

AKTUELNO

Na licu mesta

14.05.2025

Zbog načina ishrane koji je svakodnednica ljudi širom sveta troši se čak 55% biokapaciteta Zemlje. Svesna uticaja na stvaranje prehrambenih navika potrošača, kompanija Lidl Srbija je pokrenula kampanju "Hrana za bolje sutra", verujući u to da svaki pojedinac može doprineti pozitivnoj promeni kroz sopstvene izbore. Cilj kampanje je promocija osvešćene ishrane koja je u skladu sa principima "planetarno zdrave dijete*" koja istovremeno čuva zdravlje ljudi i planete.

Lidl je za početak ovogodišnje kampanje organizovao edukacije i radionice za predstavnike medija kako bi poruke osvešćene ishrane došle do što šire javnosti i time dodatno unapredile svest o mogućnostima pripreme jednostavnih obroka koji razbijaju predrasude da je zdraviji izbor namirnica cenovno skuplji ili zahteva veću pripremu.

Sa druge strane, kompanija na ovaj način indirektno podržava edukaciju potrošača o izborima proizvoda koji imaju "održivo poreklo" i čuvaju resurse planete. 

Naš ciij u Lidlu je da potrošačima ponudimo povoljne i raznovrsne "osvešćene" proizvode, ali i da unapredimo svest javnosti o važnosti svakodnevnih odluka u ishrani. Verujemo da su pozitivne promene moguće bez odricanja od onoga što volimo i da je opšte zdravlje i planetu moguće sačuvati uz zdravije i održivije alternative pri izboru namirnica, izjavila je Marija Kojčić ispred Corporate Affairs sektora kompanije Lidl Srbija.

Učesnici su imali priliku da saznaju više o zdravijim i održivijim izborima svakodnevnih namirnica, transparentnoj komunikaciji pri obeležavanju proizvoda, kao i o receptima i praktičnim savetima koji čuvaju zdravlje ljudi i planete. Osim toga, kroz aktivacije i razgovor, saznali su i odgovore na neka od često postavljanih pitanja – zašto je zdravije jesti integralni pirnač od belog, kako prepoznati da li je kakao u čokoladi uzgajan održivo, ali i kako osmisliti obrok koji nudi ravnotežu, raznovrsnost i održivost u svakom zalogaju.

Kompanija Lidl kontinuirano unapređuje svoj asortiman i donosi značajne promene na policama svojih prodavnica kroz inicijative poput smanjenja udela soli, šećera i veštačkih zaslađivača u brojnim proizvodima, zatim uvođenjem većeg broja proizvoda na bazi biljnih izvora proteina, kao i namirnica od celog zrna žitarica. Osim toga, kompanija nastoji da eliminiše aditive, konzervanse i veštačke boje, ujedno povećavajući udeo zdravijih biljnih ulja bogatih omega-3 kiselinama u proizvodima. 

Dodatno, nastojeći da potrošačima osigura uvid u nutritivnu vrednost i održivost namirnica i time im olakša donošenje osvešćenijih odluka, Lidl se zalaže i za transparentno i jasno označavanje proizvoda putem Nutri-Score oznaka, i sertifikata poput Fairtrade, MSC ili Rainforest Alliance, koji garantuju odgovornu proizvodnju i fer praksu duž čitavog lanca snabdevanja. 

*Naučnici iz EAT – Lancet Commision tima redakcije "The Lancet", koja se već 200 godina bavi aktuelnim temama iz oblasti medicine, nakon više godina istraživanja, došli su do značajnih saznanja i objavili da je "planetarno zdrava dijeta" (eng. Planetary Health Diet) jedini mogući način da naša zemlja uspe da nastavi da podržava ishranu za oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, a da ne bude ugrožena. Više informacija može se proonaći na linku.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Dušan Petković