IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Ponedeljak, 11.12.2017 || Marketing - Prodaja - Upravljanje timom  |  Održana PRilika 2017.  |  Održan Tikveš Wine Experience u Beogradu  |  Zbog salmonele povlače Lactalis mlečnu formulu i hranu za bebe  |  Apelacioni sud ukinuo rešenje o stečaju Srpske fabrike stakla  |  Dolazak Alibabe moguć do polovine 2018.  |  Renovirani marketi Mercatora u Bovcu i Kranjskoj Gori  |  Mars manjinski vlasnik kompanije Kind  |  Heineken gradi pivaru u Mozambiku   |  Mešovita privredna komora za čvršće ekonomske veze sa Turskom  |  Mercator želi da prodaje proizvode iz BiH  |  Skočile cene hrane  |  U Amazonu radi 120.000 robota  |  Gorenje omogućilo praksu za učenike stručnih tehničkih škola  |  Bambiju nagrada za najbolju volontersku akciju   |  Sotiris Kosturos novi generalni direktor BAT-a  |  Vlada o zabrani plastičnih kesa koja stupa na snagu 2019.   |  Renoviran hipermarket Spar Lendava   |  Mlinotest preuzeo trgovinu u Sv. Antonu   |  Super Vero nagrađuje za 15. rođendan  |   ||
   

Makedonija: Top tri trgovinska lanca

13.10.2017
Na prvom mestu Kam, na drugom Tineks, na trećem Vero - ovako izgleda rangiranje prva tri lanca supermarketa u Makedoniji, prema izboru potrošača.
 

 
Podaci iz najnovijeg istraživanja "Insajder ID” pokazuju da je prema izboru potrošača iz cele zemlje, Kam na prvom mestu sa 67%, Tineks na drugom sa 40% i da je na trećem mestu Vero sa 26%. Razlika između prva dva mesta je 27% što trgovinskom lancu Kam omogućava stabilno prvo mesto, odnosno što znači da bi bile potrebne velike promene u navikama potrošača da bi se narušila njegova dominacija.

Gledano prema visini prosečnih mesečnih prihoda, potrošači koji imaju najveća primanja najviše pazare u Veru, u poređenju sa druga dva lanca. Interesantna je pozicija Kama koji je zabeležio približno isti udeo svih tipova potrošača. Tineks, koji se nalazi između Kama i Vera, približava se svim potrošačima, od onih sa najnižim primanjima od 250 evra do nih sa primanjima većim od 500 evra.

Zbog razlike u asortimanu i strukturi cena u različitim maloprodajnim objektima, potrošači u Makedoniji ne kupuju u samo jednoj radnji, već jedan deo proizvoda kupuju u hard diskontima, a drugi u klasičnim trgovinama.
 
O istraživanju
Insajder ID je ovog meseca sproveo istraživanje pod nazivom "Analiza uticaja promotivnih aktivnosti, karakteristika proizvoda, faktori za izbor i rangiranje trgovačkih lanaca u Makedoniji”. Istraživanje je sporvedeno na reprezentativnom uzorku od 1.440 aktivnih kupaca, na nivou cele zemlje.
 
 


Nazad
 


 
 
 
back to top