IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Četvrtak, 22.02.2018 || Prijave za februarske i martovske radionice su u toku - požurite, broj mesta je ograničen!  |  Pridružite nam se na najvećem hotelskom događaju u Srbiji!  |  Izašao je februarski dvobroj InStore magazina!  |  Kako GDPR čuva sajber ličnost – na DIDS 2018  |  Koliko su više cene hrane povisile inflaciju?  |  Podravka učestvovala u pripremi najduže kobasice na svetu   |  Na Salonu vina u Paraćinu više od 60 domaćih i stranih izlagača  |  Nectar zakupio najviše zemljišta u Vladičinom Hanu  |  Ramljak podneo neopozivu ostavku  |  Ferrero lansira prvi Kinder sladoled koji će proizvoditi Unilever  |  dm najavio partnerstvo sa organskom asocijacijom Demeter  |  Veliko interesovanje za hranu iz Srbije na sajmu u Dubaiju  |  Reckitt Benckiser najavljuje finansijski oporavak u 2018.  |  Humanitarna kampanja Binga i Nelta  |  Univerexport demantovao povezanost sa lažnom nagradnom igrom  |  Uspešno sprovedena dokapitalizacija Badela 1862  |  Aldi Nord i Sud razmatraju bližu saradnju u tržišnoj utakmici sa Lidlom  |  Kaufland ponovno nagrađen Sertifikatom Poslodavac Partner  |  Firme iz Srbije na sajmu prehrane u Dubaiju  |  Amazon nastavlja sa investiranjem, otvara na desetine ditributivnih centara  |   ||
   

INVESTICIJE: Rast investicija u nekretnine, dominira sektor maloprodaje

12.10.2017
U prvom polugodištu 2017. godine u Srbiji je, kao i prošle godine u isto vreme, zabeležena uvećana aktivnost investitora u izgradnju i komercijalne nekretnine, a polovina svih transakcija bila je u sektoru maloprodaje, zaključak je revizorske kuće KPMG, objavljen u publikaciji koja se bavi godišnjim pregledom finansiranja nekretnina u Evropi od strane bankarskog sektora.
 
 
 
Strani investitori, posebno južnoafrički, izraelski i austrijski preovladali su na tržištu izgradnje i investiranja u nekretnine u Srbiji. Jedna od najvećih transakcija u prvih šest meseci 2017. godine je kupovina šoping centra Belgrade Plaza od strane izraelske kompanije Big Shoping centres, koja je najavila i izgradnju tržnog centra u Beogradu, na Vidikovcu, navodi se u saopštenju revizorske kuće KPMG.
 
U prvom polugodištu 2017. godine, bilo je značajnih ulaganja u izgradnju nekretnina austrijske kompanije Immofinanz, češke kompanije RC Reinvest, dok je izraelska kompanija Aviv Arlon najavila razvoj maloprodajnih centara širom zemlje. Takođe, južnoafrička kompanija Nepi je započela izgradnju Promenada Mall-a u Novom Sadu.

Istraživanje KPMG je pokazalo da investitori u Srbiji od ulaganja u nekretnine ostvaruju 9,25 odsto prinosa od poslovnog prostora, 7,75 odsto od maloprodaje u centru i 11,25 odsto od ulaganja u industrijske objekte.

U Evropi ukupan obim investicija nastavio je da se smanjuje drugu godinu zaredom dostigavši 116,9 milijardi evra u prvoj polovini 2017. godine što je za 10 odsto manje u odnosu na isti period 2016.

Investitori i dalje najviše preferiraju ulaganje u poslovni prostor (41%) koje je dostiglo 48,7 milijardi evra, u maloprodaju (21%), industrijske nekretnine (11%), hotele (6%). Najveće smanjenje investicija se desilo u industrijskom sektoru (međugodišnji pad od 23%).

Investicije u nekretnine varirale su značajno u evropskim zemljama. Nemačka sa 27 odsto i Velika Britanija sa 24 odsto privukle su više od polovine ukupnih evropskih transakcija u prvih šest meseci ove godine. Špansko tržište našlo se na trećem mestu u Evropi sa rastom od 41 odsto i investicijama od 8,1 milijarde evra.

Centralna i istočna Evropa (bez Rusije) ostvarila je transakcije u vrednosti 5,6 milijardi evra što je manje od pet odsto od ukupnih investicija u Evropi. Ipak, ovaj region i dalje daje dobar rast za investitore od 10 odsto na međugodišnjem nivou.

Među svim evropskim zemljama najveći rast u prvom polugodištu 2017. godine ostvarila je Češka sa 118 odsto, dok je Rumunija imala takođe značajan rast od 43 odsto.

Iako je smanjeno ulaganje investitora iz Azije u Evropu, ipak je njihov udeo u ukupnim investicijama povećan na 14 odsto. Ključne destinacije su Velika Britanija, Francuska i Centralna i Istočna Evropa.

Investitori sa Bliskog Istoka smanjili su u 2016. godini investicije za 41 odsto u odnosu na 2015. dok većina njihovih investicija je realizovana u Velikoj Britaniji i Nemačkoj.
.

Nazad
 


 
 
 
back to top