IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 27.05.2018 || Treća konferencija "Šta jedemo?" 31. maja  |  Trofej za najbolje autohtono crveno vino osvojio Vranac Premier   |  Vlada predlaže ukidanje pečata za privredu  |  Srbija kargo i Siemens potpisali ugovor   |  Cipiripi prodat iz strateških razloga  |  Transportna zajednica zapadnog Balkana počela rad   |  Srem Šid počinje da radi do kraja juna?  |  Lav podržava i sportiste i navijače  |  Sedam godina Nestlé fabrike u Surčinu  |  Tikveš Barovo crveno iz 2015. dobilo Platinum na Decanteru  |  Nagrada za Paviljon Knjaz Miloš u parku Bukovičke Banje  |  Best Seed Producer sponzor "Ravno Selo film festivala"   |  Metro podržao očuvanje tradicije i nematerijalne kulturne baštine   |  Novoizgrađeni Lidl u Velikoj Gorici  |  Stabilan razvoj Metroa  |  Kvartalna bruto dobit Mercatora porasla 36,5%  |  PerSu i Kulturni centar potpisali ugovor   |  Apatinska obezbedila treninge vožnje maturantima  |  Otvorene prijave za Delta Biznis Inkubator  |  Predsednica Vlade Srbije obišla Zaječarsku pivaru   |   ||
   

TRŽIŠTE: Komisiji za zaštitu konkurencije u 2017. stiglo 50 prijava

22.01.2018
Povreda konkurencije u Srbiji uočena je na brojnim tržištima - Između ostalih i na tržištu proizvodnje suncokretovog ulja, cigareta, sladoleda i drugim, navode u Komisiji za zaštitu konkurencije, kojoj je prošle godine stiglo oko 50 prijava.
 

 
Građani, udruženja za zaštitu potrošača i firme ukazivali su im na moguće zloupotrebe monopola i zloupotrebe u postupcima javnih nabavki. Šest postupaka je pokrenuto. Na epilog se još čeka.

Isti proizvod, čak i lošijeg kvaliteta, potrošači u Srbiji neretko plaćaju i duplo skuplje od potrošača u inostranstvu, upozoravaju zaštitnici potrošača.

Navode da je to izraženo kada je reč o odeći, obući, školskom priboru, tehničkim uređajima, mobilnim telefonima. Najveći problem je, kažu, jak uvoznički lobi.

Praksa je takva da generalni uvoznik tačno odredi minimalnu cenu s kojom možete da idete, što znači da ne postoji konkurencija. Ja kao mali trgovac ne mogu da kupim neki proizvod u inostranstvu, jer sam uslovljen time da moram da dam procenat generalnom zastupniku i onda moram da kalkulišem i svoju zaradu i svoje manipulativne troškove i drugo. Glavni problem je uvoznički lobi koji treba ozbiljnije prekontrolisati, objašnjava Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Problem je, kažu u nadležnoj komisiji, u tome što imaju samo desetak zaposlenih koji su zaduženi da utvrđuju povredu konkurencije na tržištu cele Srbije.

Jedan od slučajeva u kojima su nedavno dokazali povredu konkurencije jeste kartel od 15 trgovaca, koji su se ugovorima obavezali da će se pridržavati dogovorene cene za određene marke sportske obuće, odeće i opreme i pravila o sniženjima i akcijama, koje je diktirala firma predvodnik.
 
Izvor: eKapija

Nazad
 




 
 
 
back to top