IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 25.02.2018 || Prijave za februarske i martovske radionice su u toku - požurite, broj mesta je ograničen!  |  Pridružite nam se na najvećem hotelskom događaju u Srbiji!  |  Izašao je februarski dvobroj InStore magazina!  |  Više od 175 miliona Evropljana spremno da plaća nosivim uređajima   |  Održana XI godišnja Skupština SAM  |  Spar izvestio o "snažnoj ekspanziji" i rastu prodaje u 2017.  |  Lidl otvara veliki razvojni centar za digitalno poslovanje u Bukureštu  |  Henkel dostigao novi rekordni rast prodaje i prihoda  |  Predsednik Uprave Metroa u poseti hrvatskim kolegama  |  P&G predstavio Ariel 3 u 1 kapsule   |  Povrće iz Leskovca stiže i na evropske trpeze   |  Marbo četvrti put dobitnik priznanja Top Employers  |  Nova proizvodna linija u fabrici nudli u Rumi  |  Vital dodelio 21. književnu nagradu "Zlatni suncokret"  |  DIA ostvarila prodaju u visini 10 milijardi evra  |  Majid Al Futtaim otvara još 100 objekata Carrefoura  |  Heineken predstavio bezalkoholno pivo  |  Kako GDPR čuva sajber ličnost – na DIDS 2018  |  Koliko su više cene hrane povisile inflaciju?  |  Podravka učestvovala u pripremi najduže kobasice na svetu   |   ||
   

TRŽIŠTE: Komisiji za zaštitu konkurencije u 2017. stiglo 50 prijava

22.01.2018
Povreda konkurencije u Srbiji uočena je na brojnim tržištima - Između ostalih i na tržištu proizvodnje suncokretovog ulja, cigareta, sladoleda i drugim, navode u Komisiji za zaštitu konkurencije, kojoj je prošle godine stiglo oko 50 prijava.
 

 
Građani, udruženja za zaštitu potrošača i firme ukazivali su im na moguće zloupotrebe monopola i zloupotrebe u postupcima javnih nabavki. Šest postupaka je pokrenuto. Na epilog se još čeka.

Isti proizvod, čak i lošijeg kvaliteta, potrošači u Srbiji neretko plaćaju i duplo skuplje od potrošača u inostranstvu, upozoravaju zaštitnici potrošača.

Navode da je to izraženo kada je reč o odeći, obući, školskom priboru, tehničkim uređajima, mobilnim telefonima. Najveći problem je, kažu, jak uvoznički lobi.

Praksa je takva da generalni uvoznik tačno odredi minimalnu cenu s kojom možete da idete, što znači da ne postoji konkurencija. Ja kao mali trgovac ne mogu da kupim neki proizvod u inostranstvu, jer sam uslovljen time da moram da dam procenat generalnom zastupniku i onda moram da kalkulišem i svoju zaradu i svoje manipulativne troškove i drugo. Glavni problem je uvoznički lobi koji treba ozbiljnije prekontrolisati, objašnjava Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Problem je, kažu u nadležnoj komisiji, u tome što imaju samo desetak zaposlenih koji su zaduženi da utvrđuju povredu konkurencije na tržištu cele Srbije.

Jedan od slučajeva u kojima su nedavno dokazali povredu konkurencije jeste kartel od 15 trgovaca, koji su se ugovorima obavezali da će se pridržavati dogovorene cene za određene marke sportske obuće, odeće i opreme i pravila o sniženjima i akcijama, koje je diktirala firma predvodnik.
 
Izvor: eKapija

Nazad
 


 
 
 
back to top