IN STORE in your country:
Srbija   Slovenija   Hrvatska   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Nedelja, 25.02.2018 || Prijave za februarske i martovske radionice su u toku - požurite, broj mesta je ograničen!  |  Pridružite nam se na najvećem hotelskom događaju u Srbiji!  |  Izašao je februarski dvobroj InStore magazina!  |  Više od 175 miliona Evropljana spremno da plaća nosivim uređajima   |  Održana XI godišnja Skupština SAM  |  Spar izvestio o "snažnoj ekspanziji" i rastu prodaje u 2017.  |  Lidl otvara veliki razvojni centar za digitalno poslovanje u Bukureštu  |  Henkel dostigao novi rekordni rast prodaje i prihoda  |  Predsednik Uprave Metroa u poseti hrvatskim kolegama  |  P&G predstavio Ariel 3 u 1 kapsule   |  Povrće iz Leskovca stiže i na evropske trpeze   |  Marbo četvrti put dobitnik priznanja Top Employers  |  Nova proizvodna linija u fabrici nudli u Rumi  |  Vital dodelio 21. književnu nagradu "Zlatni suncokret"  |  DIA ostvarila prodaju u visini 10 milijardi evra  |  Majid Al Futtaim otvara još 100 objekata Carrefoura  |  Heineken predstavio bezalkoholno pivo  |  Kako GDPR čuva sajber ličnost – na DIDS 2018  |  Koliko su više cene hrane povisile inflaciju?  |  Podravka učestvovala u pripremi najduže kobasice na svetu   |   ||
   

Svet: Globalna snaga maloprodaje

13.02.2018
U poslovnoj 2016. godini, 250 vodećih maloprodajnih lanaca ostvarilo je ukupne prihode od 4,4 milijardi američkih dolara, što predstavlja kombinovani rast od 4,1 odsto, navodi se u izveštaju konsultantsko-revizorske kompanije Deloitte „Globalna snaga maloprodaje 2018".
 

 
Svetska privreda je trenutno usred ciklusa relativno stabilnog rasta i povoljnih okolnosti. Evropa i Japan beleže ubrzani rast, Kina i SAD stabilizaciju, dok se na mnogim tržištima u razvoju beleži oporavak, objašnjava Žarko Mijović, partner u Deloitte-u i dodaje: Snažniji privredni rast je posebno dobrodošao u maloprodajnom sektoru, ali trgovci se i dalje bave negativnim posledicama veće nejednakosti dohotka, protekcionističkih akcija i potencijalnog uticaja rigidnije monetarne politike.

Pet najvećih maloprodajnih lanaca (Walmart Stores, Costco Wholesale Corporation, The Kroger Co, Schwarz Group Germany, Walgreens Boots Alliance, Inc.) zadržalo je svoju poziciju na čelu liste. Organski rast, akvizicije i nestabilnost deviznog kursa doveli su do promena kod preostalih pet na listi, pa sada najboljih deset učestvuje u ukupnim prihodima sa 30,7 odsto naspram prošlogodišnjih 30,4 odsto.

Prvi put u poslednje četiri godine trgovci odećom i aksesoarima nisu nosioci rasta, ali ostaju najprofitabilniji sektor.

Trgovci robom široke potrošnje (FMCG) su ubedljivo najveće kompanije po prihodima (prosečni prihodi od prodaje na malo su skoro 21,7 milijardi dolara), ali i najbrojnije (ima ih 135, što je 54 odsto od vodećih 250, u čijim ukupnim prihodima su zastupljeni sa dve trećine). Udeo Evrope u 250 vodećih se dodatno smanjio, pa je sada na listi 82 maloprodajna lanca iz Evrope, za razliku od 85 koliko ih je bilo 2015. i 93 2014. godine, a jaz u odnosu na severnu Ameriku je sve dublji.

Ipak, uprkos sve manjem udelu, evropski trgovci na malo su, globalno gledano, najaktivniji u potrazi za prilikama za rast izvan matičnih tržišta. Gotovo 41 odsto ukupnih prihoda koje su ostvarili potiče iz inostranstva, a brojka je gotovo dvostruko veća od one koju su ostvarili svi sa liste 250 vodećih.

Izveštaj „Globalna snaga maloprodaje u 2018." donosi i osvrt na iznova definisana pravila, ovog puta u vreme korenitih promena. Verovatno će biti neophodne inovativnost, saradnja, konsolidacija, integracija i automatizacija kako bi se ponovo podstakla trgovina, duboko zadirući u način dosadašnjeg i budućeg poslovanja trgovaca na malo.

U izveštaju se uočavaju i četiri trenda:

•    Izgradnja digitalnih kapaciteta najnovije generacije
Malorpodajni lanci širom sveta sve se više prilagođavaju činjenici da se, iz perspektive potrošača, nabavka ne sastoji samo u kombinaciji fizičke i virtuelne trgovine, niti u prednostima jednog kanala u odnosu na drugi. Pre se može reći da potrošači ne razmišljaju preterano o tome, ne daju prednost jednom kanalu u odnosu na druge.

•    Kombinovanje fizičke i virtuelne trgovine nadoknađuje izgubljeno vreme
Mnogi trgovci koji su se u početku držali po strani i nisu pratili digitalne trendove, sada pokušavaju da nadoknade izgubljeno.

•    Stvaranje jedinstvenog i motivacionog iskustva unutar zidova trgovine
Tradicionalne prodavnice ne nestaju, o čemu svedoči 90 odsto prodaje koja se i dalje odvija u takvim prodavnicama. Ipak, da bi išli u korak sa pogodnostima i beskrajnom ponudom na internetu, ključni su iskustvo potrošača i kreiranje povezanosti između potrošača i brenda.

•    Ponovno otkrivanje maloprodaje sa primenom najnovijih tehnologija
Internet stvari, veštačka inteligencija, proširena i virtuelna realnost, kao i roboti, su realnost koje bi svi trgovci trebalo da budu svesni.

U maloprodajnom sektoru svedoci smo ere transformacije, gde potrošač drži konce u svojim rukama, zahvaljujući tehnologiji koja mu omogućava da bude konstantno povezan i da podstiče promene u ponašanju pri kupovini, rekao je Mijović.

Ceo sektor doživljava suštinske promene u tradicionalnim modelima poslovanja koji nestaju pred najezdom velikih promena koje su neophodne kako unutar tako i izvan interneta kako bi se podigao kvalitet usluge za sve zahtevnije korisnike i kako bi se redefinisalo iskustvo potrošača, dodao je on.

Nazad
 


 
 
 
back to top