IN STORE  in your country  
SRBIJA
Intervju
05.05.2021.

AKTUELNO

Tanja Rihtaršič, Marketing Manager Adriatic, Paloma Slovenija: Za pravi uspeh potreban balans između modernih i tradicionalnih marketinških kanala

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Kao učesnik predstojećeg FMCG Brand Foruma, Tanja Rihtaršič, Marketing Manager za Adriatic u slovenačkoj Palomi u svojoj prezentaciji predstaviće učesnicima etičnu potrošnju i etične potrošače.

Ovaj trend polako postaje "mainstream" i u našem regionu. Zato smo se u Palomi odlučili da pokrenemo liniju liniju Paloma Green, koja će zadovoljiti potrebe etičnih potrošača, dodaje ona.

Ceo svet se prethodnog marta našao u nezgodnoj, pa i zastrašujućoj situaciji koju nam je doneo početak pandemije. Iako ste u Palomi od početka aprila, verujem da ste upućeni u to kako se kompanija snašla u svemu tome?

Paloma je uspela da brzo odreaguje na pojačane zahteve potrošača u regionu. Istovremeno je počela marketinška kampanja „Sve iz ljubavi“ koja i dalje traje. U januaru smo lansirali novu, zanimljivu i ograničenu liniju Paloma proizvoda „I love Art“ sa ciljem, da trgovine pretvorimo u umetničke galerije (koje su već mesecima zatvorene) i na taj način ulepšamo trenutke našim potrošačima. Kupci su sa oduševljenjem prihvatili našu kampanju i nagradnu igru.

Iz Vašeg dosadašnjeg iskustva i rada, kojim marketinškim alatima danas dajete prednost – tradicionalnim ili modernim, ili smatrate da je potreban njihov balans?

Svi mi i kao profesionalci i kao potrošači dajemo prednost digitalnoj komunikaciji, ali za pravi uspeh je potreban balans između modernih i tradicionalnih kanala.

S obzirom na to da se bavite i etičkom potrošnjom i ponašanjem potrošača u skladu sa tim, šta vaša dosadašnja iskustva kažu – koliko smo to etični kupci mi danas? I ko u svetu nosi epitet „najetičnijeg potrošača“?

Kao što sam već rekla, etična potrošnja je razvojem digitalne komunikacije i lakšim pronalaženjem informacija postala pristupačna velikom broju potrošača u našem regionu. To su brzo shvatili i trgovci - organskih, ekoloških, bio i proizvoda Fair Trade je svakim danom sve više I u njihovoj ponudi. Teško je reći ko u svetu nosi epitet najetičnijeg potrošača. Godinama posećujem sajam organske hrane i kozmetike „Biofach i Vivanes“ u Nirnbergu, na kojem učestvuje dosta zemalja - od Kine, zemalja Južne Amerike, do našeg regiona, a sajam je svake godine sve veći i veći. Možemo izdvojiti kao primer dobre prakse mnoge države u Evropi - Nemačku, Veliku Britaniju, Holandiju i skandinavske zemlje.

Autor ste naučne monografije „Ponašanje potrošača u digitalnom dobu“. Da li biste mogli ukratko da nam kažete kakav je današnji digitalni potrošač? Da li postoje velike razlike među njima u okviru našeg regiona?

Knjigu sam pisala sa koleginicom 2019. godine, a prvo izdanje je bilo dostupno u januaru 2020, pred sam početak pandemije, koja je promenila ponašanje potrošača. Prisilila ih je da se iz tradicionalnog preko noći pretvore u digitalnog potrošača. Kulturološke razlike u ponašanju potrošača oduvek postoje u našem regionu. Današnji digitalni potrošač je prihvatio online kupovinu odeće i hrane preko noći. Mnogi kupci su bez problema prihvatili novi način rada i verujem da će i dalje kupovati online. Neki će se vratiti tradicionalnoj trgovini, ali mnogi će verujem da nastave sa kupovinom iz fotelje i onda kada pandemija prođe. Kako već narod kaže „Kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore“. E-trgovina je otvorila svoja vrata i odlično iskoristila priliku koja se pružila.

-

Kroz seriju mini intervjua predstavljamo vam govornike na ovogodišnjem FMCG Brand Forumu. Više informacija o konferenciji, prijavama i programu možete pronaći na www. fmcg-brandforum.rs
-