Summi1
Summit2

RetailZoom Retail Audit: Rezultati prodaje zamrznute i konzervirane hrane

INFORMACIJE O PROMETU NA TRŽIŠTU MALOPRODAJE

inFokus

13.01.2022.

Supermarketi i hipermarketi su najznačajniji kanal prodaje za zamrznuto povrće (44% ukupnih količina), zatim za zamrznute pice (58%), kao i zamrznute ribe i plodova mora (čak 60%)… Kanal velikih i srednjih radnji bio je najpogodniji za prodaju zamrznutog peciva (48% ukupnih količina), zatim za konzerviranu ribu (41%), kao i za prodaju mesnog nareska (43% količinski i 41% vrednosno) 

 

RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu.

Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarketi i hipermarketi (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2) i male radnje (<40m2), čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, što čini više od 4.000 objekata.

Zamrznuto povrće

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće zamrznutog povrća, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u severnoj Srbiji je generisano 26% prodatih količina,vrednosno je to takođe 25% tržišnog učešća. U Beogradu, količinski posmatrano „odlazi“ 35% prodaje, a vrednosno to čini 36% tržišta, u regionu istočne Srbije je prodato 22% ukupnih količina, što je 21% od ukupne vrednosti, a ostatak od 17% količina količinski “nosi” zapadna Srbija, a vrednosno čini 16%.

Najveće količine zamrznutog povrća su, u periodu oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal hiper i supermarketa, čak 44% ukupnih količina, kroz kanal srednjih i velikih radnji je generisano 41%, a male radnje nose 16% ukupnih prodaja.

Ukoliko bismo posmatrali segmentaciju, odnosno tipove povrća, najprodavanije je pakovanje mikseva, koje učestvuje sa 37% u prodatim količinama, a 40% u prodajnoj vrednosti kategorije. Za miksevima sledi grašak, koji učestvuje sa 27% u prodatim količinama, žuta boranija sa 17%, za njom sledi slatki kukuruz sa 7%. Sva ostala pakovanja povrća, pojedinačno imaju ispod 5% količinskog tržišnog učešća, a redosled bi bio: spanać, zelena boranija, brokoli...

Zamrznuto povrće, sa jednom vrstom povrća u pakovanju, najviše se proda u pakovanju od 450g. Čak 71% prodaje “single”, odnosno pojedinačnog povrća nosi ovaj tip pakovanja. Za njim sledi pakovanje od 1kg, koje učestvuje sa 20% u prodajnim količinama, a zatim pakovanje od 400g sa učešćem od 7%. Miksevi, odnosno pakovanja koja sadrže više vrsta zamrznutog povrća, prate sličan obrazac, 82% ukupnih količina se proda kroz pakovanje od 450g, a pakovanje od 1kg generiše 11% količinske prodaje.

Vodeći proizvođači, u kategoriji zamrznutog povrća, su: Frikom, Friglo, PIK Bečej, Polar Food i proizvođači privatnih robnih marki kumulativno (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

Zamrznuta pica

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće zamrznutih pica, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u Beogradu, količinski posmatrano, generisano je 41% ukupnih prodajnih količina, što čini 45% prodajne vrednosti. Region severa učestvuje sa 31% u prodatim količinama, a to je 29% prodajne vrednosti, dok region istočne i zapadne Srbije zajedno učestvuje sa 27% u prodajnim količinama.

Najveće količine zamrznute pice su, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal hiper i supermarketa, čak 58% ukupnih količina, kroz kanal srednjih i velikih radnji je generisano 32%, a male radnje nose preostalih 10% ukupnih prodaja.
Tri vodeća tipa zamrznute pice, u prodatim količnama, učestvuju sa 65%, i to kaprićoza sa 40%, četiri vrste sira (quattro formaggi) ima 14%, a margarita 10% prodatih količina. Preostali ukusi imaju pojedinačno ispod 10% tržišnog učešća.
Vodeća tri proizvođača, u kategoriji smrznutih pica, su: Dr.Oetker, Frikom, Mara (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

Zamrznuto pecivo

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće zamrznutog peciva, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u severnoj Srbiji je generisano 31% prodatih količina, vrednosno je to takođe 31% tržišnog učešća. U Beogradu, količinski posmatrano „odlazi“ 26% prodaje, a vrednosno to čini 28% tržišta, u regionu istočne Srbije je prodato 27% ukupnih količina, što je 25% od ukupne vrednosti, a ostatak od 16% količina “nosi” zapadna Srbija.

Najveće količine zamrznutog peciva su, u periodu oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji i to 48% ukupnih količina, kroz kanal super i hipermarketa je prodato 34% prodatih količina, a kanal malih radnji učestvuje sa 18% od ukupnih količina.

Ukoliko bismo posmatrali segmentaciju prema vrsti zamrznutog peciva, najprodavanije je žu-žu pecivo, koje učestvuje sa 22% u prodatim količinama, što je 15% vrednosne prodaje, zatim slede pite sa 18% prodajnih količina, rolnice sa 14% prodatih količina, paštete sa 10% količinskog tržišnog učešća, slede kroasani sa 9% prodajne količine, zatim pogačice se 4% itd....
Vodeći proizvođači, u kategoriji zamrznutog peciva, su: Frikom, Jami, Mara, Moka i proizvođači privatnih robnih marki kumulativno (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

Zamrznuta riba i morski plodovi

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće zamrznute ribe i morkskih plodova, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u Beogradu je generisano 45% prodatih količina, sever Srbije učestvuje sa 28%, dok istočna i zapadna Srbija zajedno učestvuju sa 27% količinske prodaje.

Najveće količine zamrznute ribe i morskih plodova, su u periodu oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal hiper i supermarketa, čak 60%, kroz kanal srednjih i velikih radnji se proda 34%ukupnih količina, a sa 6% učestvuju male radnje.

U segmentu zamrznutih riba, dominiraju miksevi ribe sa 39%, zatim zamrznuti oslić koji učestvuje sa 35% u ovom segmentu, sledi pangasius sa 6%, dok skuša i preostale vrste imaju pojedinačno ispod 5% učešća, u količinama u ovom segmentu. U segmentu zasmrznutih morskih plodova, dominantno učešće imaju lignje, koje u ovom segmentu nose 72%, sledi miks morskih plodova sa 16%, zatim gambori sa 8% količina, dagnje sa 3% itd...

Vodeći proizvođači, u kategoriji zamrznute ribe i morskih plodova, su: Frikom, Principal duo, Tropic trade, Vasović i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

Konzervirana riba

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće konzervirane ribe, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u Beogradu je generisano 28% prodatih količina, sever Srbije učestvuje sa 24%, dok istočna “nosi” 27%, a zapadna Srbija učestvuje sa 21% količinske prodaje.

Najveće količine konzervirane ribe su, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji i to 41%, kroz kanal hiper i supermarketa se proda 34% ukupnih količina, dok male radnje učestvuju sa 25% prodatih količina.
U ukupnoj prodaji kategorije, segment ribe u konzervi učestvuje dominantno sa 85% količinski i 82% vrednosno, gde tunjevina čini 59% prodatih količina, sardina 32% i skuša 7% prodatih količina. Segment riblja salata i riba u konzervi sa povrćem čine po 7% prodatih količina.

Vodeći proizvođači, u kategoriji konzervirane ribe, su: Bolton Alimentari, Ducla Trading, Otto Franck, Podravka i kumulativno proizvođači privatnih robnih marki (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

Mesni narezak u konzervi

Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće kategorije mesni narezak, na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, dakle u proteklih godinu dana. U toku posmatranog perioda, u regionu istok je generisano 34% prodatih količina, zapad Srbije učestvuje sa 26%, dok sever “nosi” 25%, a Beograd učestvuje sa 15% količinske prodaje.

Najveće količine mesnog nareska su, u periodu od oktobra 2020. do septembra 2021. godine, prodate kroz kanal srednjih i velikih radnji i to 43% količinski i 41% vrednosno, kroz kanal malih radnji se proda 40% ukupnih količina i 38% vrednosti kategorije, dok hiper/supermarketi učestvuju sa 17% prodatih količina 20% prodate vrednosti kategorije.

Prema vrsti mesa, u kategoriji dominira segment mesnog nareska od svinjskog mesa 65% količinski i 75% vrednosno, zatim sledi mesni narezak od ćurećeg mesa sa 22% prodatih količina i 14% vrednosti, pa sledi goveđi narezak i pileći narezak sa 5% prodatih količina.
Vodeći proizvođači, u kategoriji mesni narezak u konzervi, su: Carnex, Contimont, Neoplanta, Szegedi Paprika Zrt i Yuhor (prema količinskom i vrednosnom tržišnom učešću, rangirani prema abecednom redu).

-

O kompaniji: RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena. RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina.

-

Kontakt:
Email: dusan.grujic@retailzoom.net
Tel: +381 11 414 63 07
Bulevar Milutina Milankovića 27
11 000 Beograd, Srbija
Web: www.retailzoom.net