Summi1
Summit2

UK: Reckitt prodaje brendove Cillit Bang i Airwick

POSLOVANJE

Svet

18.07.2025

Kompanija Reckitt Benckiser Group sklopila je sporazum sa kompanijom Advent International o prodaji svog Essential Home portfolija za 4,8 milijardi dolara. Vrednost preduzeća uključuje do oko 1,3 milijarde američkih dolara uslovne i odložene nadoknade.

U okviru transakcije, kompanija će zadržati udeo u Essential Home-u kroz 30% udela u Advent-ovom akvizicionom preduzeću.

Sprovodimo naš strateški plan u skladu sa očekivanjima. Prodaja kompanije Essential Home predstavlja značajan korak napred u otključavanju značajne vrednosti u našem poslovanju. Ovo pomera Reckitt ka tome da postane jednostavnija, efikasnija kompanija svetske klase za zdravlje i higijenu potrošača i omogućiće nam da se fokusiramo na osnovni portfolio brzorastućih, visokomarginalnih brendova. Essential Home će imati koristi od novog većinskog vlasništva kompanije Advent, a naš zadržani manjinski udeo u Essential Home-u pruža potencijalnu dugoročnu priliku za povećanje vrednosti za Reckitt, rekao je Kris Licht, glavni izvršni direktor kompanije Reckitt.

Reckitt očekuje da će imati troškove poreza na gotovinu, transakcije i druge jednokratne troškove koji se pretežno odnose na odvajanje kompanije Essential Home od oko 0,8 milijardi američkih dolara, pri čemu će većina biti isplaćena 2026. godine.

Od do oko 1,3 milijarde američkih dolara uslovljene i odložene naknade, do oko 0,4 milijarde dolara zavisi od operativnih rezultata kompanije Essential Home u 2025. godini, 0,3 milijarde dolara se odnosi na aranžmane finansiranja dobavljača koje je Reckitt obezbedio kompaniji Advent, a do oko 0,6 milijardi dolara naknade zavisi od dostizanja određenih pragova prinosa.

Očekuje se da će transakcija biti završena do 31. decembra 2025. godine, nakon završetka ključnih elemenata odvajanja kompanije Essential Home od osnovnog poslovanja kompanije Reckitt, podložno konsultacijama sa sindikatima i dobijanju određenih regulatornih odobrenja.

Portfolio Essential Home obuhvata globalne brendove Air Wick, Calgon, Woolite, Cillit Bang, Resolve, Sole i Easy-Off, kao i oko 75 drugih brendova na preko 70 tržišta.

U 2024. godini Essential Home je ostvariooko 2,0 milijarde funti neto prihoda, što je oko 14% ukupnog neto prihoda kompanije Reckitt. Kompanija je ostvarila prilagođenu operativnu dobit od 490 miliona funti u 12-mesečnom periodu završenom 31. decembra 2024. godine.

U prvom kvartalu 2025. godine, Essential Home je ostvario 482 miliona funti nerevidiranog neto prihoda, sa padom neto prihoda od 7,0% na godišnjem nivou.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Reckitt