Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Pobednici BalCannes-a, regionalnog takmičenja u kreativnosti na kojem se takmiče agencije Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije sa svojim kreativnim idejama, proglašeni su 15. maja u večernjim satima na pozornici Dana komunikacija, koji su okupili najbolje od regionalne kreativnosti u Rovinju. Grand Prix osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara za projekat BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV.
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannes-a pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačem proglašen je Marodi!
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Posebna nagrada Editor's Pick Award, u selekciji predstavnika strukovnih medija iz regionam otišla je u ruke Marodija i agencije Bruketa&Žinić&Grey za projekat A soup to remember.
Na BalCannes-u, koji je ove godine okupio najbolje od kreativnosti u pet zemalja regiona, agencije su mogle da se takmiče u tri skupine – I. Market Mosaic, II. Design Mosaic i III. Positive Change Mosaic, a za svoje projekte unutar kategorija mogle su da osvoje bronzane, srebrne i zlatne nagrade. U nastavku pronađite popis dobitnika po kategorijama.
FOOD
U kategoriji Food, dobitnici zlatne nagrade su Marodi i Bruketa&Žinić&Grey za projekat A soup to remember. Dobitnici srebrne nagrade su Bambi i Communis Beograd sa projektom Plazma – Mrvica strpljenja kampanja. Dobitnici bronzane medalje su Perutnina Ptuj i Futura DDB za projekat POLIvynils.
ALCOHOLIC BEVERAGES
Zlatno priznanje u kategoriji Alcoholic Beverages osvojili su Zagrebačka pivovara i BBDO Zagreb sa projektom BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV.
NON-ALCOHOLIC BEVERAGES
Srebro su osvojili Atlantic Group i Luna\TBWA Belgrade sa projektom Grand kafa – Hajde da imamo vremena. Bronzane nagrade osvojili su Knjaz Miloš i Fullhouse Ogilvy sa projektom Guarana Azijana integrated campaign i Pipi beverages i I TO NIJE SVE! creative agency sa projektom PIPI Šugaman.
TELECOMMUNICATIONS
Zlatno priznanje u kategoriji Telecommunications osvojili su A1 Srbija i Leo Burnett Belgrade za projekat The most important influencers. Srebrna nagrada pripala je takođe A1 Serbia i Leo Burnett Belgrade za projekat Srećičica. Dobitnici bronze su Makedonski Telekom i Saatchi & Saatchi Skopje za projekat Let's Open Up #OpenUp | #НаправиМесто.
FINANCE AND INSURANCE
U kategoriji Finance and Insurance zlato su osvojili Halkbank Skopje i McCann Skopje za projekat Startup Garage. Srebrna nagrada pripala je Mastercardu i Povem za projekat Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you. Bronzanu nagradu osvojili su Mastercard i McCann Ljubljana sa projektom Un/Accessible slopes.
RETAIL
U kategoriji Retail, srebrnu nagradu osvojili su Mercator-S i Studio Nexus za projekat #godinazanama.
HEALTH AND PHARMACY
U kategoriji Health and Pharmacy zlato su osvojili Hemofarm fondacija i Jazavac i Utorak za projekt Najvažniji poziv u životu 2024. Srebro su osvojili Superbrke i Ovation Belgrade sa projektom Control Yourself.
HOUSEHOLD
U kategoriji Household srebro su osvojili Mapei Croatia i Imago Ogilvy za projekat MAPEI – PRILIKA ZA ODLIJEPIT.
TOURISM, CULTURE AND LEISURE
Srebrno priznanje u kategoriji Tourism, Culture and Leisure osvojili su Gradska knjižnica Poreč i Studio Sonda sa projektom Booktiga – Prihvati poziv.
CORPORATE COMMUNICATIONS
U kategoriji Corporate Communications zlato su osvojili INA i Imago Ogilvy za projekat INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI. Osvajači srebra su Mastercard i Povem za projekat Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you. Bronzanu nagradu osvojili su Makpetrol i New Moment Skopje za projekat Raise your voice against bullying.
BRANDING
U kategoriji Branding zlato su osvojili Halkbank Skopje i Effectiva agency za projekat Halk EZ Branding. Srebro su dobili Novalja Tourist Board i Bruketa&Žinić&Grey za projekat The Space Sheep – Close Encounters of the Pag Kind.
REBRANDING
U kategoriji Rebranding zlato su osvojili Kraš i Imago Ogilvy za projekat NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA. Srebro su dobili Radenska i Studio Sonda za projekat Oraketa Rebranding.
ADVERTISING DESIGN
Zlatnu nagradu u kategoriji Advertising Design osvojili su Cubo i Futura DDB za projekat Take Away. Srebro su dobili kompare.hr i Imago Ogilvy za projekat Usporedivo bolji dizajn komunikacije. Bronzano priznanje dobili su Bambi i McCann Beograd za projekat Plazma Mrvica strpljenja dizajn.
HIGH-VOLUME PACKAGING DESIGN (≥ 10.000 KOMADA)
Srebrnu nagradu u kategoriji High-Volume Packaging Design (≥ 10.000 komada) osvojili su Knjaz Miloš i Fullhouse Ogilvy za projekat Guarana Azijana Cans.
LOW-VOLUME PACKAGING DESIGN (< 10.000 KOMADA)
U kategoriji Low-Volume Packaging Design (< 10.000 komada) zlato su osvojili OPG Ravnik i Studio Sonda za projekat Rawino - Crafted by terroir. Srebrno priznanje osvojili su Marodi i Bruketa&Žinić&Grey za projekat A soup to remember.
COMMUNITY CARE
Zlatnu nagradu u kategoriji Community Care osvojili su Zagrebačka pivovara i BBDO Zagreb sa projektom BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV. Dobitnici srebrne medalje su A1 Serbia i Leo Burnett Belgrade za projekat The most important influencers. Bronzano priznanje u kategoriji Community Care osvojili su Mastercard i Povem sa projektom Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you.
Stručnjaci iz agencijskih redova koji su odabrali najbolje među projektima iz celog regiona su: Darko Bosnar (Imago Ogilvy, Hrvatska), Elena Bozhinova (IDEA Plus 360 Communications, Severna Makedonija), Bojan Dodevski (McCann Skopje, Severna Makedonija), Matjaž Germ (Agencija 101, Slovenija), Veljko Golubović (New Moment, Srbija), Bojan Hadžihalilović (Fabrika, Bosna i Hercegovina), Brankica Janković (Aquarius, Bosna i Hercegovina), Đorđe Janković (Friday Finally, Srbija), Elma Kadrić (Via Media, Bosna i Hercegovina), Nermin Nino Kasupović (Effect Agency, Bosna i Hercegovina), Petra Krulc (Futura DDB, Slovenija), Tine Lugarič (Trampolin, Slovenija), Predrag Nikolovski (AdValue, Severna Makedonija), Sara Prenc (Studio Tumpić/Prenc, Hrvatska), Anja Radulović (Leo Burnett Belgrade, Srbija), Klemen Šefer (Pristop, Slovenija), Dejan Spirkoski (Saatchi&Saatchi, Severna Makedonija), Gordan Turković (CTA komunikacije, Hrvatska), Žarko Veljković (Jazavac i Utorak, Srbija) i Siniša Waldinger (Bruketa&Žinić&Grey, Hrvatska).
Oglašivačku perspektivu ove su godine zastupali sledeći stručnjaci: Amra Babić (BBI Banka, Bosna i Hercegovina), Branka Bajt (Hrvatski Telekom, Hrvatska), Jovan Bugarčić (AD IMLEK, Srbija), Elena Dimovska (A1 Makedonija, Severna Makedonija), Hrvoje Filipčić (Perutnina Ptuj, Slovenija), Ivana Fočić (Radenska Adriatic, Hrvatska), Manja Gradišek (NLB, Slovenija), Irena Knežević (Hemofarm Banjaluka, Bosna i Hercegovina), Marina Knežević (Kraš, Hrvatska), Mia Lasić (Addiko Bank, Hrvatska), Nađa Lutvikadić Fočo (BH Telecom, Bosna i Hercegovina), Miodrag Marinković (Frikom, Srbija), Maja Naumovska Saveska (HALKBANK AD Skopje, Severna Makedonija), Jelena Pavićević (Apatinska pivara, Srbija), Aleš Petejan (Mastercard, Slovenija), Anita Srac (Lidl Slovenija, Slovenija), Ljubica Stojić (Violeta, Bosna i Hercegovina), Nataša Šarčević (Atlantic Grupa, Srbija) i Katerina Teovska (Pivara Skopje, Severna Makedonija).
BalCannes Editor’s Pick Award je posebna nagrada za najbolji projekat prema kriterijumima urednika i medijskih profesionalaca, a dodeljena je projektu A soup to remember agencije Bruketa&Žinić&Grey i oglašivača Marodi! Žiri medija BalCannes-a već tradicionalno čine predstavnici vodećih strukovnih medija u regionu: Sandra Babić (Lider Media, Hrvatska), Nenad Danilović (Advertiser Serbia, Srbija), Ekrem Dupanović (Media Marketing, BiH), Boris Eftimovski (Marketing 365, Severna Makedonija) i Simona Kruhar Gaberšček (Marketing Magazin, Slovenija).
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Glamurozna atmosfera pozornice festivala uz pobedničke govore i izvrsno raspoloženje komunikacione zajednice uveličali su proslavu najboljih kreativnih projekata širom regiona, a slavlje se nastavilo i u neformalnijem tonu. Više informacija potražite na linku.
Dani komunikacija
Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih događaja na svetu prema britanskom Association Excellence Awards-u zbog svog out-of-the-box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacione industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – i ovog će proleća u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacionu industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacionu zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni. |