IN STORE  in your country  
SRBIJA

Analize

Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Ambalaža treba da bude i higijenska i održiva
Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Ambalaža treba da bude i higijenska i održiva

Tržište pakovanja u sektoru robe široke potrošnje procenjeno je na 711,56 milijardi dolara u 2019. godini, a očekuje se da će dostići 935,98 milijardi dolara do 2025. godine, i to uz prosečnu godišnju stopu rasta od 4,6%, u periodu od 2020. do 2025. godine

Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Potrošači od ambalaže očekuju sigurnost proizvoda, pre svega
Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Potrošači od ambalaže očekuju sigurnost proizvoda, pre svega

Sasvim je izvesno da potrošači/građani širom sveta ne samo da očekuju promene (od industrije) u pravcu smanjenja uticaja pakovanja na katastrofalne klimatske promene, već su spremni i lično da učestvuju u tim promenama, a jedan značajan deo već participira u tim promenama

Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Ekološki uticaj ambalaže
Osvrt na kategoriju - ambalaža FMCG proizvoda: Ekološki uticaj ambalaže

Kada je tržište pakovanja u pitanju, pandemija je samo ubrzala trend koji je prisutan već duži niz godina – transfer na online kupovinu, pa samim tim i postavila nove zahteve kada su transportna i druge vrste pakovanja u pitanju 

GFK: Važan saveznik u pregovorima proizvođača i trgovca
GFK: Važan saveznik u pregovorima proizvođača i trgovca

Postavlja se pitanje na koji način povećati iskorišćenje potencijala trgovca u kategoriji, odnosno kategorije u radnjama trgovca, kako bi i proizvođač i trgovac imali koristi od rasta kategorije? Potrebno je privući kupce kategorije u radnju, a one koji već kupuju kategoriju u radnji motivisati da kupuju češće i/ili troše više na kategoriju po jednoj kupovini  

Poslovni savetnik: Većim stepenom segmentacije kupaca postižu se veći profiti
Poslovni savetnik: Većim stepenom segmentacije kupaca postižu se veći profiti

Prekida se sa praksom univerzalnih ponuda svim kupcima, čime se urušava lojalnost kupaca, te se promotivne ponude usmeravaju na unapređenje lojalnosti svih segmenata kupaca. Uvođenjem novog sistema, trenutno lojalni kupci će biti zadovoljni, jer su prepoznati kao takvi, a onim manje lojalnim će biti komunicirano na koji način mogu da dođu do istih nagrada, koje trenutno ima grupa lojalnih kupaca

Vodič kroz tržište POS materijala: Trgovina, FMCG i industrija hrane i pića pokreću potražnju za POS materijalima
Vodič kroz tržište POS materijala: Trgovina, FMCG i industrija hrane i pića pokreću potražnju za POS materijalima

Trgovci neprestano i sve više traže različite načine kako bi iskoristili inovativna rešenja koja  privlače potrošače i daju korisne podatake o njihovom ponašanju pri kupovini. S druge strane, dobavljači u ovoj industriji su fokusirani na širenje svog georafskog prisustva i proširenje spektra svojih usluga, kako bi obezbedili veći udeo u marketinškim budžetima kompanija, namenjih u ove svrhe

Značaj interkulturalnih “modela” u kreiranju POSm
Značaj interkulturalnih “modela” u kreiranju POSm

Neophodno je da imate na umu širok spektar ovih modela kada kreirate stikere, postere, banere, zidnu dekoraciju, i ovo pravilo se, pre svega, odnosi na velike stvari koje su predodređene da ostanu duže vreme u radnji, a ne samo tokom sezone. Takođe, oglasi i online marketing se moraju sagledati sa interkulturalnog stanovišta. Ako tu pogrešite, posledice će se reflektovati na vašu kampanju, kao i na celokupno poslovanje 

GfK: POSm kao izvor informacija za potrošače
GfK: POSm kao izvor informacija za potrošače

Već duže vreme se maloprodavci trude da što jasnije istaknu ono što je važno za kupca, posebno povoljne cene određenih arikala, trajno snižene cene, nove proizvode i slično 

Vodič POS Shopper marketing: Faktori koji utiču na profitabilnost POSm
Vodič POS Shopper marketing: Faktori koji utiču na profitabilnost POSm

Činjenica je da površina i dizajn umnogome utiču na stepen interakcije sa materijalom, ali uvek treba imati u vidu činjenicu da neće svi kupci da pogledaju u vaš POS materijal, bez obzira koliko bio dobar i vama privlačno izgledao. Ključno pitanje se samo nameće. Ko će, u stvari, da reaguje na vašu aktivaciju? 

Vodič kroz tržište POS materijala: POSm za potpunu dominaciju vašeg brenda u radnjama
Vodič kroz tržište POS materijala: POSm za potpunu dominaciju vašeg brenda u radnjama

Ukoliko uspete da na efikasan način doprete do kupaca u prodavnici, možete da povećate prodaju bez velikog povećanja budžeta   

IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje
IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje

Uprkos smanjenom broju ljudi koji putuju na posao, gradovi će i dalje biti užurbani. Veće promene osetiće se u predgrađima, gde se oni koji sada provode više vremena radeći od kuće, osećaju kao da imaju više vremena i novca za trošenje u obližnjim trgovinama i restoranima  

Zastupljenost chatbot tehnologije u Srbiji - u kojoj industriji su najviše zastupljeni i koja im je namena
Zastupljenost chatbot tehnologije u Srbiji - u kojoj industriji su najviše zastupljeni i koja im je namena

Chatbotovi su tehnologija u ulozi virtuelnog asistenta. Samo jedna od namena chatbota je da daju trenutne odgovore korisnicima na osnovu unapred definisanih upita i da im olakša kretanje kroz veb-sajt kompanije.

Spark Analytics: Trendovi u konzumaciji kobasica i viršli
Spark Analytics: Trendovi u konzumaciji kobasica i viršli

Jedna od najvećih prednosti viršli jeste njihov dobar i svima dopadljiv ukus, kao i mogućnost da lepo zasite, odnosno da predstavljaju kompletan obrok… Zbog nutritivne vrednosti, i mogućnosti da zasite, kobasice često mogu da budu sastavni deo sendviča ili „mesni sastojak“ koji upotpunjuje obrok

 Osvrt na kategoriju: Viršle i kobasice za grill ili kuvanje
Osvrt na kategoriju: Viršle i kobasice za grill ili kuvanje

Meso i mesni proizvodi jedan je od segmenata koji se najviše oglašava u lifletima. Udeo kategorije „viršle i kobasice za grill ili kuvanje“ u tomu segmentu je oko 11%. To znači između 3.300 do 4.000 objava godišnje     

Tema broja: Bio i organski proizvodi - Pokretači rasta za prirodnu i organsku prehrambenu industriju
Tema broja: Bio i organski proizvodi - Pokretači rasta za prirodnu i organsku prehrambenu industriju

U mnogim slučajevima, biljni proizvodi donose mnogo više nutritivnih vrednosti nego isti takvi proizvodi životinjskog porekla. Proizvodi na biljnoj bazi nemaju samo zdravstvene benefite, već i benefite za čitavu planetu, kao što je niža emisija gasova sa efektima staklene bašte, očuvanje vode i biodiverziteta

Tema broja: Bio i organski proizvodi - Vrtoglavi rast prodaje organskih proizvoda
Tema broja: Bio i organski proizvodi - Vrtoglavi rast prodaje organskih proizvoda

U vreme duboke zabrinutosti za lično zdravlje, tokom kojeg je globalna pandemija preoblikovala svakodnevni život, tržište organske hrane i neprehrambenih proizvoda doživelo je glavne prekretnice. Prodaja organske hrane premašila je 56 milijardi dolara, što je porast od 12,8% - najviše stope zabeležene u organskoj hrani tokom više od jedne decenije 

Tema broja: Tri razloga zbog kojih potrošači prelaze na prirodnu i organsku kozmetiku
Tema broja: Tri razloga zbog kojih potrošači prelaze na prirodnu i organsku kozmetiku

Osnovna vrednost ove kozmetike je u tome što mora da bude u skladu sa prirodom, uključujući uticaj ambalaže i materijala za pakovanje. Osim što ograničavaju upotrebu plastike u pakovanju i koriste reciklirane materijale, mnogi prirodni i organski brendovi lepote idu korak dalje razvijajući inovativne formate koji doprinose drastičnom smanjenju ambalaže u njihovim proizvodima  

U čemu je razlika između potrošača i kupca? U ljubavi!
U čemu je razlika između potrošača i kupca? U ljubavi!

Marketinški stručnjaci moraju stalno da imaju na umu da potrošači i kupci nisu isto. Potrošači imaju jaka osećanja prema brendu, uživaju u njemu, ali je ta ljubav obično ograničena na trenutke konzumacije. Obnoviti ta osećanja tokom kupovine je prilično teško i zato je važno pored potrošača razumeti i kupca njegove razloge za kupovinu, šta mu je važno i šta ga čini srećnim 

SAS: Da li je pandemija nepovratno promenila kupovne navike?
SAS: Da li je pandemija nepovratno promenila kupovne navike?

Organizacije moraju da pokušaju da prilagode svoje poslovanje kako bi zadržale postojeće kupce i privukle nove… Razumevanje kupaca na skoro individualnom nivou, personalizovane ponude, automatizacija procesa i brže donošenje boljih odluka - čak i u realnom vremenu, preduslov su za uspeh u svetu koji se konstantno menja

Deloitte: Novi tipovi potrošača pokreću korenite promene i inovacije
Deloitte: Novi tipovi potrošača pokreću korenite promene i inovacije

Za maloprodaju prehrambenih proizvoda, predviđanje onoga što će potrošači, verovatno, da kupe, neophodno je za održavanje osnovnih artikala na zalihama. Osim toga, u slučaju nestašice zaliha, ako trgovci mogu bolje da razumeju obrasce i konvencionalnih i savremenih potrošača, moći će da im pomognu i da ih usmere ka odgovarajućim zamenama

IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje
IGD: Tri scenarija evolucije urbane i prigradske maloprodaje

Uprkos smanjenom broju ljudi koji putuju na posao, gradovi će i dalje biti užurbani. Veće promene osetiće se u predgrađima, gde se oni koji sada provode više vremena radeći od kuće, osećaju kao da imaju više vremena i novca za trošenje u obližnjim trgovinama i restoranima 

Pregled tržišta kioska u Srbiji
Pregled tržišta kioska u Srbiji

Prema podacima Nielsena, ukupan broj kioska i paviljona u Srbiji, u januaru 2021. godine bio je 3. 662. Taj broj beleži pad od 3%, u poređenju sa januarom godinu dana ranije, kada ih je bilo 3.769. U istom mesecu 2019. godine bilo ih je 3.963, a u januaru 2018. godine, broj kioska i paviljona u Srbiji iznosio je 4.234, tako da možemo da zaključimo da se trend pada broja nastavlja iz godine u godinu. 

Pregled tržišta benzinskih stanica
Pregled tržišta benzinskih stanica

Prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije, u javnoj bazi benzinskih stanica, koja je ažurirana 1. jula 2021, nalazi se ukupno 1.559 ovih objekata. Ako ovaj broj uporedimo sa 2020. godinom, možemo da zaključimo da je došlo do rasta broja benzinskih stanica, jer ih je te godine, na isti dan bilo 1.535. 

Ipsos: Ponašanje potrošača na globalnom nivou u vrtlogu prodajnih kanala
Ipsos: Ponašanje potrošača na globalnom nivou u vrtlogu prodajnih kanala

Govorili smo, u poslednjih par godina, da maloprodaja prolazi kroz promene bez presedana. Sada već imamo osećaj kao da smo prešli sa dečijeg na „ pravi Rolerkoster“...